Hopp til hovedinnhold

Internationale Grüne Woche (IGW)

Mann med forkle spretter korken av eplesideren© Balholm Ciderhuset
Internationale Grüne Woche arrangeres i Berlin hvert år. Matnasjonen Norge er også drikkenasjonen Norge, og under IGW viser drikkeprodusenter hva Norge kan by på.
I januar 2024 arrangeres den store mat- og landbruksmessen i Berlin. "Internationale Grüne Woche" er en viktig møteplass for matbedrifter verden over.
Eplekake basert på norske epler sammen med et glass eplesiderFoto: Christoph Aigner
Kake og sider basert på norske epler.

19.-28. januar 2024 er det klart for Grüne Woche i Berlin. Her skal en rekke norske, regionale bedrifter vise seg frem med et mål om å bygge nettverk, utvikle produkter og profilere Norge.

For norske matprodusenter landet rundt, har messen vært en viktig møteplass, utstillings- og testarena i over 30 år. Deltakelsen er en del av de etablerte profileringstiltakene for norsk landbruk og norsk mat.

Norges stand under messen

Den Norske Paviljong, Hall 8.2. Stand 114. Inngang 9
IGW Messe Berlin GmbH
Messedamm 22, 14055 Berlin, Tyskland

Bedriftsutviklingsprisen i landbruket

Innovasjon Norge deler hvert år ut Bedriftsutviklingsprisen i landbruket under IGW.

Prisen går til en bedrift med basis i landbrukets og bygdenes ressurser. Det er kåret vinnere i hvert fylke som deltar i konkurransen om den nasjonale prisen.

Om Internationale Grüne Woche (IGW)

Mat- og landbruksmessen har vært arrangert siden 1926 og samler hvert år over 1500 utstillere fra rundt 70 land.

IGW er en utstillings- og testarena for norske mat-, drikke- og reiselivsopplevelser. Norge deltar med en rekke bedrifter for å bygge nettverk, utvikle produkter og profilere matkultur og reiseliv. Deltakelsen er en del av de etablerte profileringstiltakene for norsk landbruk og norsk mat.

Messen er også en arena for å diskutere næringsutvikling, politikk, og regionens ambisjoner og mål med matsatsingen. Politikere og andre offentlige aktører som jobber innen næringen er invitert med. Utviklingen av lokalmat og grønt reiseliv er sentrale stikkord, og arbeidet som som gjøres i Berlin danner grunnlag for videre samarbeid og dialog hjemme.

Kontaktpersoner

KT
Karen-Anne Tveiten
Seniorrådgiver
Bilde av : Anita Kari Solheim Pieper
Anita Kari Solheim Pieper
Spesialrådgiver
Publisert :
Sist oppdatert :