Slik lykkes du i Kina

Hvordan når du verdens største forbrukergruppe? Innovasjon Norge inviterer til seminar i morgen om hvordan norske selskaper kan gjøre suksess i Kina.

/link/c2d9bd79540547c9b7b32767e281f6ee.aspx
Foto: Thinkstock

I 2015 handlet kinesiske forbrukere produkter på nettet for over 1.7 milliarder dollar hver dag, hele året. Det kinesiske markedet er enormt, og mulighetene er formidable hvis du vet å utnytte dem. Dette er tema for seminaret som Innovasjon Norge arrangerer i morgen under Innovation Week . Her møtes erfarne gründere, selskaper som nå ser østover, investorer og eksperter for å dele innsikt om å lykkes i Kina.

Hjelper selskaper inn i Kina

Innovasjon Norge har kontor både i Shanghai og Beijing og er vant med å hjelpe norske selskaper som ønsker å ta del i dette gigantiske markedet.  Representanter fra disse kontorene vil være til stede på seminaret.  I tillegg kommer Sandra Xiao, markeds- og strategiansvarlig i det norske edtech-selskapet We Want To Know som står bak det internasjonalt anerkjente mattespillet Dragonbox. Benjamin Sun er engleinvestor i Kina og USA og har fond i Shanghai og Silicon Valley. Ji Bo fra Cheung Kong Graduate School of Business er også til stede sammen med flere andre.  Bo har 20 års suksess med global businessutvikling og innovasjonsstrategi.

Fantastisk nettverk

- Vi er stolte av å kunne presentere Kina som et marked for norske oppstartsselskaper.  Gjennom våre to kontorer har vi god erfaring og et fantastisk nettverk som kan hjelpe selskapene inn i det kinesiske markedet som har den største forbrukergruppen i verden. Kina byr på fantastiske muligheter, men også store utfordringer som våre kontorer er vant med, sier gründersjef Pål T Næss.

Kontaktperson

Siv Isabel Eide, kommunikasjonsrådgiver
Mobil. +47 932 45 247
E-post. siv.isabel.eide@innovasjonnorge.no