”verdens lengste skrik” vant Golden City Award under ITB i Berlin." />

“Verdens lengste skrik” vinner anerkjent pris

Innovasjon Norges populære kampanje”verdens lengste skrik” vant Golden City Award under ITB i Berlin.

The Golden City Gate Award er en anerkjent internasjonal multimediekonkurranse for reiselivsnæringen. Kampanjen vant gull i kategorien “Roadshows and Event” i den populære prisutdelingen hvor reiselivsindustrien kjemper mot hverandre om å vinne frem med sitt markedsføringsbidrag.

De ulike markedsføringsbidragene blir vurdert av ti fremtredende journalister basert på blant annet visuell utførsel, helhetsinntrykk, emosjonell effekt, informasjonsverdi, konsept og kreativitet. Juryen konkluderte med at Innovasjon Norges film og internasjonale dugnad for å lage verdens lengste skrik var gull verdt.

Innovasjon Norge lanserte kampanjen “verdens lengste skrik” 23. januar på åpningen av jubileumsåret for Munch150. Siden da har bidragene har strømmet inn fra hele verden og totalt har det kommet inn nesten 1500 skrik samtidig som filmen er blitt vist omlag 1,2 millioner ganger i egne kanaler. I tillegg har kampanjen fått bred medieomtale og skapt engasjement i sosiale medier nasjonalt og internasjonalt.

- En slik anerkjennelse er svært inspirerende i arbeidet med å markedsføre Norge som reisemål på nye og utradisjonelle måter og skape en interesse for Norge på en engasjerende måte, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

ITB Berlin er verdens største og ledende reiselivsmesse med mer enn 170 000 besøkende og 11 000 utstillere fra 180 land. Messen huser også den verdens ledende think tanken for reiselivsnæringen, ITB Berlin Convention.