Norwegian Foodprints: Vi sender kunder til deg som satser på kvalitet

Har du et unikt spisested med omtanke for råvarene, kvaliteten, måltidet, atmosfæren og den gode historien? Da bør du være synlig på vårt digitale matkart.

Norwegian Foodprints er et tilbud under VisitNorway.no, etablert av Innovasjon Norge i samarbeid med Norges Bondelag og Landbruks- og matdepartementet. Alle spisesteder som kan gi de besøkende en kvalitetsopplevelse basert på lokal historie og norske råvarer er velkommen til å søke om deltagelse.

Hva får du som deltaker?

Norwegian Foodprints er en uavhengig markedsføringskanal for gode norske spisesteder. Vi presenterer en spiseguide vi med stolthet kan anbefale til alle, og hvor lokal kunnskap og vertskap er viktig. Alle søkere vil få besøk av lokale inspektører før eventuell deltagelse blir godkjent. Da sikrer vi oss god kvalitet.

Matkartet finner du hos visitnorway.no, som er Norges mest besøkte reiselivsguide med ca. 600 000 besøk i måneden. Kunder kan også laste ned Norwegian Foodprint som en del av Visitnorways app til iPhone.

Ingen kostnader

En oppføring i Norwegian Foodprints er gratis. Vi krever ikke annet enn at du følger våre kvalitetskriterier. Vi vil bidra til markedsføring av Norwegian Foodprints, som i første omgang vil komme på norsk og engelsk. 

Da ses vi!

Kriterier

Restauranter i Norwegian Foodprint er gode spisesteder som har omtanke for råvarene, kvaliteten, måltidet og den gode historien.

  • Spisestedet skal servere norsk mat, laget fra grunnen av
  • Spisestedet skal bruke lokale råvarer, med geografisk tilhørighet til sin region
  • Spisestedet skal ha på menyen minimum tre hovedretter basert på lokale råvarer
  • Det skal være norske navn på norske retter (menyutvikling)
  • Det må være vennlig og profesjonell service med gode lokalkunnskaper om maten og rettene (menyen må kunne formidles ved bordet)
  • Stedet skal være hyggelig og tiltalende (godt renhold og orden)
  • Det stilles krav til minimum tre måneder sammenhengende åpningstid (eks. juni, juli og august)