Reiseliv - Visit Norway


Om Innovasjon Norge reiseliv

Innovasjon Norge tilbyr rådgiving, finansiering, kompetanse og nettverk innenfor reiselivet, og profilering av Norge som reisemål gjennom Visit Norway. Dette skal bidra til lønnsom utvikling i reiselivsnæringen og styrking av næringens konkurransekraft. 


Ta kontakt

Vi har rådgivere som kjenner reiselivet, hjelper deg å lykkes og setter deg i kontakt med gode partnere.


Arrangementer

29
29. august     00:00 –00:00     St. Petersburg

Reiseliv - Workshop i St. Petersburg

31
31. august     00:00 –00:00     Moskva

Reiseliv - Workshop i Moskva

19
19. september     09:00 –17:00    

Reiseliv: B2B-Workshop i Haag

Se alle arrangementene

Ny knallsommer i vente

/link/1ed42f75db494c2ebbb887d4dd8a51ee.aspx

Denne sommeren skal rekordmange norske og utenlandske turister feriere i Norge, ifølge utenlandske turoperatører og norske reiselivsrepresentanter. Hele 61 prosent tror at årets sommersesong blir bedre enn 2016. Med andre ord ser vi frem imot en fjerde knallsummer på rad. -Stort mer kan man ikke ønske seg som reiselivsminister, sier Monica Mæland.

Turisme er nøkkelen til økonomisk vekst verden over

/link/8e6541ecd3ef40bb9066a19f44977c64.aspx

I 2016 var det 1,24 milliarder turistankomster i verden, som er 46 millioner flere reisende enn året før. Dette bidrar til økonomisk vekst og nye arbeidsplasser, hvorav tall fra World Travel & Tourism Council viser at hver femte nye jobb i verden er innen turisme. Norge tar også sin del av utviklingen.

Skal bli helårsdestinasjon

/link/01ea8ed913364588970327fad6511e37.aspx

Et av norsk reiselivs største utfordringer er sesongutvidelse. Dette ble diskutert under ukens SNOW konferanse i Tromsø, hvor blant andre verdens første ishotell, Icehotel Jukkasjärvi, var invitert inn for å snakke om sin plan for å tiltrekke besøkende hele året. Nettopp produktutvikling i tillegg til gode flyforbindelser og nye kundegrupper er avgjørende for å sikre Norge som en helårlig destinasjon.


Nyhetsbrev

Ønsker du å holde deg oppdatert på hva som skjer i reiselivsbransjen?

En ny verktøykass for norsk reiseliv er en del av handlingsplanen og verktøykassen finner du her i en tidlig versjon: beta.visitnorway.org Les videre

Kategori: Innovasjon , Markedsføring , Merkevare , NTW

Denne uken er 12 unge journalister fra Tyskland og Sveits på Sørlandet, hvor de deltar på et seminar om reiselivsjournalistikk og påfølgende individuelle studieturer. En skal f.eks. jakte på lykken på Sørlandet, mens en annen prøver seg som fyrvokter! Dette er andre gang vårt Tysklandskontor arrangerer #Talents2Norway, et presseprosjekt som tar noen av landets mest lovende unge reiselivsjournalister til Norge. I år samarbeider de med USUS, som har vært strålende vertskap for gruppen.