Hopp til innhold
  • EN
  • Logg inn
  • Internationale Grüne Woche (IGW)

    Mann med forkle spretter korken av eplesideren
    Matnasjonen Norge er også drikkenasjonen Norge, og under IGW viser drikkeprodusenter hva Norge kan by på.Balholm Ciderhuset

    Den store mat- og landbruksmessen Internationale Grüne Woche arrangeres i Berlin hvert år. Messen er en viktig møteplass for matbedrifter verden over.

    Eplekake basert på norske epler sammen med et glass eplesider
    Foto: Christoph Aigner

    Nærmere hundre norske, regionale bedrifter representerte Norge på Grüne Woche i Berlin 20.-29. januar 2023. Her fikk mat- og drikkebedrifter vist seg frem med et mål om å bygge nettverk, utvikle produkter og profilere Norge. 

    For norske matprodusenter landet rundt, har messen vært en viktig møteplass, utstillings- og testarena i over 30 år. Deltakelsen er en del av de etablerte profileringstiltakene for norsk landbruk og norsk mat.

    Bedriftsutviklingsprisen i landbruket

    Innovasjon Norge deler hvert år ut Bedriftsutviklingsprisen i landbruket under IGW.

    Prisen går til en bedrift med basis i landbrukets og bygdenes ressurser. Det er kåret vinnere i hvert fylke som deltar i konkurransen om den nasjonale prisen.

    Kontaktperson i Innovasjon Norge

    Karen Anne Tveiten
    Seniorrådgiver
    Tlf: +47 979 58 079
    E-post: Karen-Anne.Tveiten@innovasjonnorge.no

    Anita Pieper
    Spesialrådgiver
    Tlf: +47 922 07 793
    E-post: Anita.Kari.Solheim.Pieper@innovasjonnorge.no

    Om Internationale Grüne Woche (IGW)


    Mat- og landbruksmessen har vært arrangert siden 1926 og samler hvert år over 1500 utstillere fra rundt 70 land.

    IGW er en utstillings- og testarena for norske mat-, drikke- og reiselivsopplevelser. Norge deltar med en rekke bedrifter for å bygge nettverk, utvikle produkter og profilere matkultur og reiseliv. Deltakelsen er en del av de etablerte profileringstiltakene for norsk landbruk og norsk mat.

    Messen er også en arena for å diskutere næringsutvikling, politikk, og regionens ambisjoner og mål med matsatsingen. Politikere og andre offentlige aktører som jobber innen næringen er invitert med. Utviklingen av lokalmat og grønt reiseliv er sentrale stikkord, og arbeidet som som gjøres i Berlin danner grunnlag for videre samarbeid og dialog hjemme.