Internasjonalisering

Veien mot vekst i internasjonale markeder starter med gode forberedelser. Innovasjon Norge ønsker å hjelpe bedrifter litt på vei i denne prosessen ved å invitere utvalgte bedrifter til en internasjonaliseringsworkshop. 

/link/3a1de9e578d0475d9a611c63e95c7f7e.aspx
Foto: Thinkstock

Veien til internasjonal vekst handler om å forstå behovene og forutsetningene til dine nye kunder, hva slags konkurrenter du må forholde deg til, og hva slags reguleringer og trender som gjelder i markedet. Det handler om å forstå handelsregler og hvordan du håndterer risiko. Men mest av alt handler det om å finne ut om det vil lønne seg å satse, og hva som skal til for å lykkes.

Med internasjonaliseringsworkshop ønsker Innovasjon Norge å tilgjengeliggjøre vår internasjonale markedskompetanse på et tidlig stadium for din bedrift. Målet med workshopen er at din bedrift kan begynne å kartlegge markedet og få en aksjonsplan for veien videre i prosjektet.  Strukturen i workshopen er vekselsvis korte innlegg fra Innovasjon Norge og tid til oppgaver for din bedrift. I løpet av workshopen, og mellom øktene, vil vi koble inn eksperter fra Eksportsenteret og våre 34 kontorer i 29 land for å bistå deg. 

For hvem: Bedrifter som planlegger internasjonal etablering/vekst innen 6-12 mnd og som har et produkt/tjeneste klar for salg. Vi vil prioritere bedrifter som allerede har salg i markedet.

Hva får du: 

  1. Hjelp til å kartlegge faktorer som kan påvirke din forretningsmodell i nytt marked 
  2. Forståelse av dine kritiske suksessfaktorer for å lykkes internasjonalt 

Varighet: 2 dager á 5 timer (2-3 uker mellom) 

 

Neste internasjonaliseringsworkshop er:

Dag 1 - 13. februar 2018

Dag 2 - 07. mars 2018

Sted: Innovasjon Norge, Drammen

+ Meld din interesse