• EN
  • Logg inn
  • Nyheter

    • Vi lanserer The Explorer og Merkevaren Norge

      31.05.2018

      – Dette er en av flere aktiviteter i eksportsatsingen Merkevaren Norge, sier Anita Krohn Traaseth, administrerende direktør i Innovasjon Norge. The Explorer ble åpnet av statsminister Erna Solberg und...

    • The Explorer – et «Tinder» for næringslivet

      31.05.2018

      I dag lanseres den digitale tjenesten The Explorer. Her skal norske grønne løsninger matches med internasjonale behov og kjøpere. – Kall det gjerne et «Tinder» for næringslivet, sier statsminister Ern...

    • Merkevaren Norge – en nasjonal eksportsatsing

      26.03.2018

      Norge må øke eksporten, og land med en sterk merkevare har klare konkurransefortrinn over land med mindre kjente merkevarer. Dette danner bakgrunnen for Merkevaren Norge, en nasjonal eksportsatsing so...

    • Regjeringen løfter eksportsatsingen Merkevaren Norge

      26.03.2018

      I forslaget til statsbudsjett for 2018 bevilger Regjeringen 50 millioner til satsingen på Merkevaren Norge. Pengene skal gå til å etablere et globalt vekstprogram, styrke Invest in Norway-programmet, ...

    • Hvorfor Merkevaren Norge

      26.03.2018

      I en situasjon der Norge skal gå fra særstilling til omstilling, er bevissthet og videreutvikling av et lands merkevare et viktig verktøy i følge OECD. Merkevaren Norge skal sikre at vi tiltrekker oss...

    • Norge – sterke på produkt, svake på marked

      23.05.2018

      Innovasjon Norge har gjennomført en undersøkelse om hvordan internasjonale næringslivsledere oppfatter norsk næringsliv. Funnene viser at Norge anses som en verdensledende nisjeaktør med kvalitetsprod...