Vil du ha de siste nyhetene fra Innovasjon Norge?
  • EN
  • Logg inn
  • Reiselivskurs: Bli god på nett 1.0 + 2.0

     fizkes/iStock
    fizkes/iStock

    Den lille tiden du har på markedsføring, hvordan skal du bruke den rett? Hva gjør du i dag som fungerer? Er bedriften din synlig, og tar dere i bruk de digitale verktøyene som finnes? Gjennom dette kurset får du inspirasjon, motivasjon og kunnskap til å komme videre i det digitale markedsføringsarbeidet.

    8. april: Søknadsfristen er nå gått ut, og vi har flere søkere enn plasser på kurset. 

    NB! Bli god på nett 1.0 (grunnkurs) og 2.0 (påbyggingskurs) er to adskilte kurs. Men vi erfarer at de fleste som tar 1.0-kurset også ønsker 2.0-kurset. Vi har derfor slått de sammen, og har en søknad til begge kursene.

    Dette kurset er for reiselivsbedrifter registrert i Troms, Finnmark eller på Svalbard.

    Bli god på nett 1.0
    Kurset tar for seg tema som «Hvordan utnytte sosiale medier i markedsføringen», «Søkemotoroptimalisering» og «Hvordan skrive for nett, billedbruk og film». Underveis i kurset får du mange tips og triks, og lærer blant annet om ulike verktøy innen sosiale medier, annonseringsplattformer, hva som egentlig skjer i et Google-søk, om enkle og gratis Google-verktøy, hvordan du tar litt bedre bilder og hvordan du lager videosnutter ved hjelp av en mobiltelefon.

    Kurset er praktisk rettet, og det blir mange anledninger til å jobbe på eget nivå, med egen bedrift.

    1.0-kurset gjennomføres over 1,5 dag, og er en kombinasjon av teori og praktiske oppgaver hvor du jobber med egen bedrift.

    I forkant av kurset får bedriften en digital helsesjekk, som gir en vurdering av deres nettsted, synlighet i Google og aktivitet i sosiale medier. Helsesjekken viser hvor bedriften fremstår bra digitalt og hvor den har forbedringspotensial. For at Kreativ Industri skal rekke å gjøre den digitale helsesjekken på alle som får plass, må søknadsfristen settes til onsdag 7. april kl. 23.00.

    Inkludert i kurset får også hver bedrift 1 time individuell rådgivning med kursholder, hvor man jobber med selvvalgte tema. Rådgivningstimen avtales i etterkant av kurs.

    I forkant av kurset får hver bedrift tilsendt en rapport fra den digitale helsesjekken, og i etterkant av kurset får hver bedrift en time individuell rådgivning i selvvalgt tema.

    Bli god på nett 2.0
    "Bli god på nett 2.0" er et påbyggingskurs til grunnkurset «Bli god på nett 1.0» og går i dybden på enkelttemaer som ble lettere berørt i grunnkurset. Fordypningskurset tar for seg den avanserte annonseringsplattformen til Facebook og Instagram (Facebook Business), søkemotormarkedsføring (søkeordsanalyse og Googles annonseringsplattform) og videoredigering ved hjelp av en mobiltelefon.

    Fordypningskurset er svært praktisk rettet, og deltakerne får i stor grad arbeide med egen bedrift.

    2.0-kurset har en varighet på 1 dag og er en kombinasjon av forelesninger og praktiske oppgaver.

    Tidspunkt
    - Mandag 26. april kl. 10.00-15.00 (med 1 time lunsj)
    - Tirsdag 27. april kl. 09.00-11.30
    - Onsdag 12. mai kl. 10.00-15.00 (med 1 time lunsj)

    Kursansvarlig
    Kurset ledes av to erfarne kursholdere fra Kreativ Industri AS. Kursholderne har bakgrunn fra markedsføring, journalistikk, reiseliv og forretningsutvikling.

    Hvem passer kurset for?
    «Bli god på nett» passer for ledere, mellomledere eller markedsansvarlige i reiselivsbedrifter av alle størrelser.

    NB! Det er anledning til at to personer fra samme bedrift deltar, men da må dere sitte sammen/bruke én PC pga. begrensninger ift. hvor mange som kan koble seg opp i «rommet».

    Dypere forhåndskunnskaper innen digital markedsføring er ikke nødvendig, men kurset vil også være nyttig for deltakere som er viderekomne brukere på nett og i sosiale medier.

    Digitalt

    Tid:

    Pris:Gratis

    Frist:07 apr 2021

    Kontakt:Tove Forså

    Vilkår for våre arrangementer: 

    Innovasjon Norge er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger. Se vår personvernerklæring

    Deltakerlister fra arrangementer i regi av Innovasjon Norge vil kunne offentliggjøres, og/eller bli distribuert mellom deltakerne. Dersom du har spørsmål rundt dette, ta kontakt med arrangementsansvarlig før påmelding.

    Innovasjon Norge tolererer ikke diskriminering, trakassering og andre former for krenkende/utilbørlig atferd. Krenkende/utilbørlig atferd vil kunne føre til bortvisning fra arrangementet, straffeansvar og/eller erstatningsansvar.

    Vi gjør hva vi kan for å gjennomføre et annonsert arrangement, men avlysninger kan forekomme. Innovasjon Norge er ikke ansvarlig for eventuelle kostnader/tap du eller andre påmeldte måtte bli påført grunnet et avlyst arrangement.