Innovasjon Norge har det siste året vært gjennom en omfattende omstillingsprosess, fått nytt organisasjonsdesign, revidert merkevare og visuell identitet, og gjennomført mobiliseringsarbeidet Drømmeløftet – alt med formål om å sikre at Innovasjon Norges samfunnsoppgaver og tjenester blir tydeligere og mer relevante for omstillingen Norge nå befinner seg i.
- Norsk industri- og næringsliv står ved et historisk veiskille, og tjenestene og leveransene Innovasjon Norge bistår med blir mer og mer etterspurte. Denne utviklingen er jeg klar for å være med på og bidra til, og jeg er både stolt og ydmyk over å få oppdraget med å lede kommunikasjonsarbeidet til Innovasjon Norge, sier Welle-Strand. - Teamet på kommunikasjon skal nå jobbe videre for at organisasjonens formål, kunnskap og kompetanse blir tydeligere og synligere i alle kanaler. Vi skal vise at vi er relevante, og at vi leverer på våre samfunnsoppdrag, legger hun til.
Welle-Strand har jobbet i Innovasjon Norge i mer enn fem år, både i Norge og i Kina. De siste tre årene har hun hatt en sentral rolle i kommunikasjonsavdelingen i Oslo, og har i praksis ledet avdelingen i store deler av inneværende år. Welle-Strand ledet nylig prosjektet «Det Nye Innovasjon Norge», som blant annet innebar en ny visuell identitet og revidert merkevarestrategi for organisasjonen. Hun har også ledet arbeidet med Innovasjon Norges historiefilm, som vant gull på Cannes Corporate Media Awards forrige uke. Tidligere har hun vært presseansvarlig for Norges deltagelse på verdensutstillingen i Shanghai i 2010, og har erfaring fra både kommunikasjonsbyrå og media.
Nå går hun inn i toppledergruppen og får et globalt ansvar for å lede og utvikle kommunikasjonsarbeidet til Innovasjon Norge.
- Kristin har det siste året, som har vært svært krevende, demonstrert at hun er den lederkapasiteten selskapet vårt trenger fremover på kommunikasjonsområdet, sier Anita Krohn Traaseth, administrerende direktør i Innovasjon Norge. - Hun er et stort kommunikasjonsfaglig talent, godt likt blant sine egne og har en imponerende leveranseevne. Jeg er sikker på at med Kristin i spissen, så skal vi i Innovasjon Norge komme på det nivået vi har behov for fremover kommunikasjonsmessig.
- Oppgaven blir tosidig. Vi har en stor oppgave i å bistå med synliggjøring og historiefortelling rundt våre kunder. Ved å gjøre det vil vi også bli bedre på å tydeliggjøre samfunnsoppdraget til Innovasjon Norge, hvilke tjenester og programmer vi har til våre kunder og å få frem kompetansen og folkene våre. Det er mye ukjent gull i vår organisasjon, avslutter Krohn Traaseth.
Interessen for næringsutvikling, innovasjon og gründerskap er økende i Norge, og Innovasjon Norge opplever daglig etterspørsel etter fakta, tall og intervjuer fra nasjonale og lokale medier, samfunnsaktører og publikum generelt.
- Det er alltid rom for forbedringer, og vi skal strekke oss for ytterligere å vise fram hvem Innovasjon Norge er og hva vårt oppdrag går ut på. Kommunikasjonsavdelingen i Innovasjon Norge skal være nytenkende, framoverlente og utfordre det etablerte, og ikke minst være transparente og åpne i vårt arbeid. Det digitale rommet åpner opp for mange spennende og nye muligheter som vi skal jobbe mer med framover, sier Welle-Strand.