Ny utlysning for utvikling av Merkevaren Norge

Denne uken lyses det ut en unik mulighet til å bli med på å skape en ny merkevareplattform for Norge.

/link/71d2534d3797486cbec3cba15e76adaa.jpg
Foto: Nils-Erik Bjørholt - Visitnorway.com

Tidligere i år etablerte Innovasjon Norge divisjonen Merkevaren Norge, under ledelse av direktør Cathrine Pia Lund. Målsetningen er å bidra til å videreutvikle en tydeligere profil rundt Norges omdømme for å øke norsk konkurransekraft, uavhengig av næringer.

- Et lands omdømme påvirker landets evne til å tiltrekke seg turister, investorer, kloke hoder og talenter på tvers av bransjer og næringer. Vi ønsker å skape et bredere fotavtrykk av Norge, for å sikre at norske gründere, bedrifter og klynger får den drahjelpen som er helt nødvendig for å hevde seg i en sterkere internasjonal konkurranse, sier Cathrine Pia Lund.

/PageFiles/3101546/CPL.jpg
Foto: Agnete Brun/Innovasjon Norge
Overordnet nasjonal merkevareplattform

Det finnes i dag ingen generisk merkevareplattform for Norge.

- Næringslivet ga oss en unison tilbakemelding gjennom Drømmeløftet-prosessen som vi kjørte tidligere i år at de ser på posisjonering av Norge som et offentlig fellesgode. Visit Norway og Sjømatrådet har over mange år bygget en solid posisjon innen sine områder. Innovasjon Norge ønsker å bygge videre på dette arbeidet og på den måten etablere en overordnet nasjonal merkevareplattform hvor flere sterke, norske verdier og budskap blir inkludert, forteller merkevaren Norge-direktøren.

Håper på gode søknader

For å skape en best mulig prosess, bred forankring i hele Norge og gode resultater, lyses det nå ut en konkurranse på Doffin, om samarbeid med et kreativt miljø som kan bistå i utvikling og implementering.

- Dette er et omfattende prosjekt og vi håper at landets kreative miljøer kjenner sin besøkelsestid og håper å se flere gode søknader, sier Lund.

 

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Senior kommunikasjonsrådgiver Marianne Mork
Epost: marianne.mork@innovasjonnorge.no
Telefon: 414 49 747