- Dette er en flott anerkjennelse av det vi har gjort for å tilgjengeliggjøre og synliggjøre resultatene av det vi bidrar med når det gjelder utviklingen av norsk næringsliv, sier Pål Aslak Hungnes, som har vært prosjektansvarlig for arbeidet med årsrapporten.
Årsrapporten fra Innovasjon Norge fikk bronseplassen i klassen «Beste internettpublisering», bare slått av Posten Norge og it-selskapet Evry.
- Innovasjon Norge har et viktig samfunnsoppdrag, og skal i en tid med krav til omstilling bidra til utvikling av et levedyktig næringsliv landet rundt. Vi har mange ulike oppdragsgivere, og det krever god rapportering. For oss er det derfor viktig at vi på en best mulig og tilgjengelig måte kan synliggjøre overfor våre eiere, oppdragsgivere, kunder og andre at det vi gjør faktisk gir resultater, sier Hungnes.
Han legger til at den nettpubliserte årsrapporten for 2015 innebar en oppgradering og et betydelig steg videre i det å speile bredden og innsatsen til organisasjonen som helhet, samt å vise effektene blant annet gjennom tydelige effekttall fra Statistisk sentralbyrå og gode kundeeksempler.
- I en sammensatt organisasjon som vår involverer det mange, så dette er velfortjent heder som nå bare motiverer til ytterligere innsats når det gjelder synliggjøring av det vi holder på med. Her kan vi også nevne at designbyråt Bleed har vært en verdifull samarbeidspartner i utformingen av den interaktive løsningen. Samlet har det gitt oss en årsrapport som vi ser har stor gjenbruksverdi og som er til stor nytte i kommunikasjonen både intern og eksternt, sier en fornøyd Pål Aslak Hungnes.
Hvert år siden 1955 har Farmandprisen for beste årsrapport blitt delt ut til norske selskap og organisasjoner. Fra 2006 er prisen også utvidet med en egen Farmandprisen for Beste nettsted. Det blir nominert fem deltakere i de ulike klassene og de tre beste blir premiert.