• EN
  • Logg inn
  • Ålesund skal selge Norge som turistdestinasjon

    Union Øye. Håvard Myklebust/Fjellfotografen/FjordNorway
    Union Øye.Håvard Myklebust/Fjellfotografen/FjordNorway
    I april neste år skal Ålesund og Sunnmøre ønske hundrevis av utenlandske turoperatører velkommen som arrangør av Norwegian Travel Workshop 2019. 

    -Regionen huser noen av de mest spektakulære naturattraksjonene Norge har å by på, og har inkludert disse iprogrammet på en god måte, sier Bente Bratland Holm, reiselivsdirektør Innovasjon Norge.   

    Ålesund og Sunnmøre er tildelt Norwegian Travel Workshop (NTW), den største reiselivsbegivenheten i Norge. Dette ble offentliggjort i dag under avslutningen av årets NTW i Stavanger. 

     -Dette gir oss en enestående mulighet til å vise frem regionen vår til eksisterende og nye kontakter og få befestet vår posisjon som 'The Adventure Capital of the Fjords', sier reiselivssjef Tom Anker Skrede i Destinasjon Ålesund & Sunnmøre. De besøkende får oppleve ikoner som Geirangerfjorden, Sunnmørsalpane, Trollstigen, og jugendstilbyen Ålesund. -Vi gleder oss stort til å få vise frem vår vakre del av landet, sier Anker Skrede. 

    Helårsturisme og fantastisk arkitektur

    Neste års arrangement går av stabelen 1. - 5. april. I løpet av dagene møtes over 350 internasjonale kjøpere og like mange norske reiselivstilbydere for nettverksbygging og ikke minst kjøp og salg av norske produkter og destinasjoner.   

    -Ålesund og Sunnmøre viste til et imponerende program, med fokus på ulike naturbaserte aktiviteter både før, under og etter NTW. I tillegg har Ålesund helt fantastisk arkitektur, så her har de besøkende mye å glede seg til, sier Holm.  

    Hun trekker også frem destinasjonens satsing på helårsturisme, blant annet gjennom fokus på vinterturisme både med og uten ski, lett tilgjengelige rundturer med offentlig transport i fjordlandskapet, i kombinasjon med lokale mat- og kulturtradisjoner.   

    -Sommerstid er det alt full trøkk, så det vil være gunstig for oss å  øke besøket i andre deler av året. Reiselivet er en bransje i kraftig vekst, så det er ekstra viktig  at gjesten få oppleve hele regionen gjennom hele året, sier Anker Skrede.  

     

      

    Kontaktdetaljer: 
    Tom Anker Skrede, reiselivssjef Destinasjon Ålesund & Sunnmøre, tlf. 909 876 98 tom.skrede@visitAlesund.com

    Bente Bratland Holm, reiselivsdirektør Innovasjon Norge, tlf. 952 73 280, Bente.Bratland.Holm@innovasjonnorge.no