Reiseliv og turisme

Norge, en drømmedestinasjon

Til tross for økonomisk usikkerhet og krisetilstander sier et økende antall franskmenn at de vil reise på ferie i inneværende år, de er sågar rede til å investere mer i ferien enn tidligere. Dette er gode nyheter for Norge – franskmennenes drømmedestinasjon.

Norge har et sterkt image i Frankrike, og vi oppleves som en destinasjon som respekterer miljøet og vektlegger bærekraft. Et sted der man finner ro gjennom naturbaserte aktiviteter og samtidig kan nyte kulturopplevelser i byene.

Sammen med våre kampanjepartnere skal vi sikre at Norge blir gjort synlig og ikke minst tilgjengelig på det franske markedet. Våre aktiviteter skal gjøre veien fra drøm til virkelighet kortere gjennom å legge til rette for enkelt å bestille en Norgesferie.

Ettersom tur-operatører og reisebyråer har en sterk posisjon i markedet er det viktig for oss å jobbe tett med de profesjonelle aktørene i markedet, dette for å sikre at Norge blir en foretrukket destinasjon å selge inn overfor feriesøkende kunder.

Bruk av internett, mobil og sosiale medier er høy i Frankrike, vi vil derfor for 2017 legge enda større vekt på digitale markedsaktiviteter og bruk av sosiale medier.