Resultatbasert markedsføring

Resultatbasert markedsføring («Performance Marketing» eller "Affiliate Marketing") er en markedsføringsmetode hvor du som annonsør betaler for oppfyllelse av et avtalt mål, som oftest et klikk eller en bestilling.

Derfor bør du delta:

Dette er en tilleggsmulighet for nasjonale aktører som har store deler av landet som nedslagsfelt (minst to landsdeler), som allerede samarbeider med Visit Norway og/eller deltar i våre markedsaktiviteter eller kampanjer.

Resultatbasert markedsføring gir de som planlegger sitt norgesbesøk mulighet til å bestille transport, overnatting og opplevelser når de planlegger reisen på Visitnorway.

Kostnader med deltakelse er relatert til effekten det gir. Aktører som deltar betaler en avtalt provisjon per klikk eller bestilling som genereres etter klikk som er mottatt fra Visit Norway. Bestillingene skal godkjennes av annonsøren før den blir fakturert.

Det er en forutsetning at det er gode bestillingsløsninger på plass hos de som deltar, også på mobil.

Dette er inkludert:

  • Lenke under knappen «Bestill» på ønskede språk.
  • Lenker og annonser fra andre steder hvor Visit Norway finner det relevant.

Eksempel på deltakere i resultatbasert markedsføring: Se oppføringer under knappen «Bestill»/«Book» i toppmenyen på visitnorway.com.