The Explorer: Gratis markedsføringskanal for grønn teknologi

Flere klynger og medlemsbedrifter bruker allerede The Explorer, Norges utstillingsvindu for grønne løsninger.

The Explorer er Norges offisielle kanal for internasjonal profilering og markedsføring av grønne og bærekraftige løsninger. Tjenesten skal sørge for lavere klimautslipp gjennom økt eksport av grønn teknologi fra Norge.

NCE Seafood Innovation Cluster-medlemmet Fjord Maritime bruker The Explorer aktivt i sin markedsføring:

– Måten siden er satt opp på fungerer veldig bra. Vi har fått flere henvendelser fra potensielle internasjonale kunder. Sist i går, ringte det et selskap fra Newfoundland, sier Øyvind Bakke, business development manager i Fjord Maritime.

Gratis markedsføringskanal

The Explorer-redaksjonen skriver en salgspitch av alle løsninger som profileres på tjenesten. Bedriftene behøver dermed ikke å gjøre noe selv, og The Explorer fungerer som en gratis markedsføringskanal som flere klyngemedlemmer bør benytte seg av.

Registrer deg nå – det er gratis og tar kun to minutter
(saken fortsetter under bildet)

Grønne løsninger

The Explorer brukes aktivt av norske ambassader og andre representanter for det offisielle Norge når de skal fortelle de gode historiene om Norge i hele verden. The Explorer profilerer også bedriftene sine i egne digital og sosiale kanaler til et bredt internasjonalt publikum.

Kriteriene for å bli publisert på The Explorer er at løsningen må være grønn og bidra til minst ett av FNs bærekraftsmål. I tillegg må bedriften ha ambisjoner om internasjonal vekst.

Skreddersydd presentasjon

The Explorer er et initiativ fra den norske regjeringen og driftes av Innovasjon Norge. Tjenesten utvikles i tett samarbeid med et strategisk råd der representanter for klyngene sitter sammen med næringsliv, organisasjonsliv og myndigheter.

Registrer deg her, eller send en e-post til The Explorer-redaksjonen. Redaksjonen skreddersyr en engelskspråklig presentasjon av din grønne løsning. Den blir publisert på TheExplorer.no, og du står også fritt til å bruke innholdet i egne kanaler.

The Explorer / Innovasjon Norge