• EN
  • Logg inn
  • Kina 2022

    OL i Kina byr på store muligheter for norske bedrifter. Er du produsent eller operatør innenfor vintersport vil vi gjerne ha kontakt med deg.

    I 2022 kommer vinter-OL til Beijing. Kina har store ambisjoner om å bli en av verdens store vinteridrettsnasjoner, og 300 millioner kinesere skal få et forhold til vintersport. Vertslandet skal investere 1200 milliarder kroner innen vinteridrett de neste årene, og dette byr på store muligheter for vintersportslandet Norge.

    Den norske vintersportskulturen og prestasjonene våre er gode eksportvarer. Norge kan by på tilbud gjennom hele verdikjeden, inkludert utstyr, turistdestinasjoner, kompetanse og teknologi. Derfor har Innovasjon Norge initiert prosjektet ‘China2022’, en helhetlig og langsiktig eksportsatsing frem mot OL i Beijing. 

    Hvem er dette for?

    Satsingen er spesielt interessant for produsenter innen:

    • Sports - og fritidsprodukter 
    • Vintersportskompetanse og treningsleire 
    • Opplevelsesbasert reiseliv
    • Arkitektur, infrastruktur og byggindustrien
    • Sport-tec & folkehelse  
    • Bærekraftig matproduksjon og mat
    • Norsk / skandinavisk design og livsstil 

    Hva får du?

    Satsingen inkluderer blant annet:

    • Mobiliseringsaktiviter
    • Go Global China
    • Internasjonaliseringsseminar (m. GIEK, Eksportkreditt)
    • Markedsanalyser
    • Innkommende delegasjoner fra Kina
    • Internasjonaliserinstjenester; 
    • International work-shops
    • Internasjonal Markedsrådgivning
    • Global Growth 
    • Bedriftsnettverk og klynger
    • Profileringsaktiviteter
    • Messer og delegasjoner
    • Brand Norway 
    • The Explorer