• EN
  • Logg inn
  • Workshop: Internasjonal markedsutvikling

     Headway on Unsplash
    Headway on Unsplash

    Innovasjon Norge tilbyr bedrifter som vokser og ekspanderer internasjonalt en strategiworkshop der formålet er at bedriften skal konkretisere sin internasjonale forretningsmodell og plan for markedsintroduksjon.

    Nyhet! Workshopen tilbys nå digitalt over fire samlinger.

    Veien til internasjonal vekst handler om å forstå behovene og forutsetningene til dine nye og potensielle kunder, hva slags konkurrenter du må forholde deg til, og hva slags reguleringer og trender som gjelder i markedet. Det handler om å forstå handelsregler, forretningskultur og hvordan din bedrift håndterer risiko. Men mest av alt handler det om å finne ut om det vil lønne seg å satse, og hva som skal til for å lykkes.

    Er din bedrift klar til å satse i nye markeder internasjonalt?

     

    Praktisk:
    Workshopen består av fire digitale samlinger á 3-4 timer og holdes en gang i måneden.

    Alle bedrifter oppfordres til å stille med minimum to personer som har en sentral rolle i å bringe bedriften ut i verden.

    Workshopen er gratis, men krever egeninnsats.

     

    Gjennom samlingene lærer du metoder for å:​

    • kartlegge faktorer som kan påvirke din forretningsmodell i nytt marked
    • teste hvilke markeder som kan være aktuelle for din løsning​
    • utvikle din forretningsmodell, også i nye markeder ​
    • få en forståelse av dine kritiske suksessfaktorer for å lykkes internasjonalt
    • legge en plan for veien videre mot markedsintroduksjon​

    Samlingene fasiliteres av våre internasjonaliseringsrådgivere. Eksperter fra vårt eksportsenter, merkevarerådgiverteam og kontorer over hele verden bidrar inn underveis.


    Strukturen i workshopen er vekselsvis korte innlegg fra Innovasjon Norge og tid til selvstendig arbeid, under veiledning fra Innovasjon Norge både under og mellom samlingene.

    Målgruppe:
    Målgruppe for workshopen er bedrifter som aktivt jobber med eller søker internasjonal vekst og markedsinngang i løpet av de neste seks til 12 månedene.

    Påmelding og kvalifisering:
    Etablerte bedrifter med eksisterende salg/omsetning som planlegger eller jobber med introduksjon i nye internasjonale markeder vil bli prioritert. Bedrifter som kan kategoriseres som "born globals" dvs. nyetablerte bedrifter som er klare til å skalere internasjonalt vil også bli vurdert.


    Innovasjon Norge gjør en validering av bedriftene basert på kriteriene over.


    4-6 bedrifter vil bli valgt ut til å delta per workshop.

     

    Finn ditt arrangement i listen under: