• EN
  • Logg inn
  • Global Growth Canada Salmon Aquaculture

     Getty Images
    Getty Images

    Canada og Norge deler en felles geografi, inkludert røffe og utfordrende forhold både til lands og til sjøs. Canada arbeider for å realisere de store økonomiske mulighetene i regionen med et fokus på både å ta vare på et unikt miljø, og til beste for regionens befolkning.

    English version: Global Growth Canada Salmon Aquaculture

    Prosjektet Global Growth Canada Salmon Aquaculture består av to ukesbesøk til markedet på østkysten av Canada, spesifikt St John’s på Newfoundland. Her vil vi besøke relevante beslutningstagere som gjør det mulig å komme inn i det canadiske markedet, eller utvide eksisterende virksomhet. I tillegg vil prosjektet inneholde to til tre felles arbeidsmøter i Norge hvor bedriftene møtes for å forberede neste besøk til Canada og bearbeide inntrykk og erfaring fra forrige besøk.

    Programoversikt

    • Januar – Mars: Rekruttering til prosjektet.
    • 10. april: kick-off samling i Norge for prosjektet, erfaring fra norske selskaper som har hatt aktivitet i Canada over lengre tid. (TBC)
    • 17. - 21. juni: Første markedsbesøk til St John’s: møter med flere av de store aktørene og viktige organisasjoner innenfor industrien i Canada og Newfoundland.
    • August: Samling i Norge for erfaringsutveksling, planlegging og forberedelser til neste markedsbesøk, samt oppfølging av eventuelle canadiske delegasjoner til AquaNor
    • Oktober – November: andre markedsbesøk til St John’s basert på ønsker og behov fra selskapene.

    Markedsmuligheter

    Canada og Norge deler en felles geografi, inkludert røffe og utfordrende forhold både til lands og til sjøs. Canada arbeider for å realisere de store økonomiske mulighetene i regionen med et fokus på både å ta vare på et unikt miljø, og til beste for regionens befolkning. Nå som Grieg og Mowi går inn i markedet i Newfoundland, vil det være store muligheter for norske selskaper i denne provinsen. Dette ble bekreftet i et tidligere Global Growth prosjekt i 2017-2018. Under gjennomføringen av dette prosjektet signaliserte flere Canadiske enheter at de var svært interessert i et samarbeid med norske selskaper, og dette prosjektet var en vesentlig del av bakgrunnen for den strategiske diskusjonen i NCE Aquatechs styre. Videre deltok NCE Aquatech og noen av deres partnere i en lokal konferanse i St John’s, Newfoundland i september 2018, og det ble bekreftet av provinsen ville være et prioritert marked for klyngen.

    Hvem skal delta?

    Du har produkter eller tjenester innenfor følgende områder:

    • Automasjon (både i påvekst- og prosesseringsanlegg)
    • Kommunikasjon (mobil, data overføringsløsninger)
    • Fjernmåling
    • Sanntidsverktøy for å håndtere varierende miljøforhold
    • Fiskehelse teknologi (særlig innen luseproblematikk)
    • Fòrsystemer for utilgjengelige områder
    • ROV systemer, inkludert undervannskameraer og manipulatore
    • Avfallshåndtering (hovedsakelig biprodukter)
    • Metoder og teknologi for å hindre rømming
    • Nedsenkbare plattformer

    Hva kan du forvente:

    Vi vil støtte deg i å bygge en internasjonaliseringsstrategi som er tilpasset produktet/markedet. Hvert prosjekt er skreddersydd for gruppens behov for tilgang til markedet.

    Programmet inkluderer

    • Workshops og forretningsmodellering
    • Informasjon om eksportforskrifter og praktiske retningslinjer
    • B2B-møter med relevante representanter fra det kanadiske markedet
    • Innsikt og økt kunnskap om avanserte internasjonale markeder
    • Forståelse av kanadiske forretningsmiljøer og sosial samhandling
    • Økt markedsinnsikt
    • Informasjon om hvordan du gjør forretninger i Canada, blant annet om IPR, avtaleinngåelse og juridiske strukturer.

    Deltageravgift

    30 000 kroner per selskap (overnatting, reiseutgifter og andre tilsvarende kostnader dekker selskapene selv).

    Ønsker du å snakke med en rådgiver? Kontakt oss: