• EN
  • Logg inn
  • Global Growth Salmon Aquaculture Canada

     Getty Images
    Getty Images

    Canada og Norge deler en felles geografi, inkludert røffe og utfordrende forhold både til lands og til sjøs. Canada arbeider for å realisere de store økonomiske mulighetene i regionen med et fokus på både å ta vare på et unikt miljø, og til beste for regionens befolkning.

    English version: Global Growth Canada Salmon Aquaculture

    Prosjektet Global Growth Canada Salmon Aquaculture består av to ukesbesøk til markedet på østkysten av Canada, spesifikt St John’s på Newfoundland. Her vil vi besøke relevante beslutningstagere som gjør det mulig å komme inn i det canadiske markedet, eller utvide eksisterende virksomhet.

    I tillegg vil prosjektet inneholde flere webinarer i Norge hvor bedriftene møtes for å forberede neste besøk til Canada og bearbeide inntrykk og erfaring fra forrige besøk. Bedriftene vil også kunne konsultere på individuell basis med forretningsutvikler finansiert av prosjektet.

    Programoversikt

    • August - november: Rekruttering til prosjektet.
    • November 2021: kick-off samling i Norge for prosjektet, erfaring fra norske selskaper som har hatt aktivitet i Canada over lengre tid.
    • Første kvartal 2022: Mulig delegasjon fra Atlantic Canada besøker Norge med service- og leverandørbedrifter som søker partnere og samarbeid.
    • Mars 2022: Første markedsbesøk til St John’s: møter med flere av de store aktørene og viktige organisasjoner innenfor industrien i Canada og Newfoundland.
    • August 2022: Andre markedsbesøk til St John’s hvor vi kombinerer fellesmøter innad i gruppen med individuelle møter med potensielle kunder og partnere, og deltagelse på konferansen Cold Harvest i St. John’s og World Aquaculture Society 2022 Conference
    • Oktober 2022: Workshop i Norge for erfaringsutveksling og avslutning av prosjektet.

    Markedsmuligheter

    Canada og Norge deler en felles geografi, inkludert røffe og utfordrende forhold både til lands og til sjøs. Canada arbeider for å realisere de store økonomiske mulighetene i regionen med et fokus på både å ta vare på et unikt miljø, og til beste for regionens befolkning. Nå som Grieg og Mowi har gått inn i markedet i Newfoundland, kan det være store muligheter for norske selskaper i denne provinsen. Dette ble bekreftet i to tidligere Global Growth prosjekt i perioden 2017-2019. Under gjennomføringen av disse prosjektene signaliserte flere Canadiske enheter at de var svært interessert i et samarbeid med norske selskaper. Disse prosjektene var en vesentlig del av bakgrunnen for den strategiske diskusjonen i NCE Aquatechs styre. Videre har flere av de norske bedriftene som deltok blitt medlemmer av Newfoundland Aquaculture Industry Association, og det blir bekreftet fra begge sider av Atlanteren at et tettere samarbeid mellom Newfoundland og Norge er prioritert fra begge sider.

    Programmet inkluderer

    • Workshops og forretningsmodellering
    • Informasjon om eksportforskrifter og praktiske retningslinjer
    • B2B-møter med relevante representanter fra det kanadiske markedet
    • Innsikt og økt kunnskap om avanserte internasjonale markeder
    • Forståelse av kanadiske forretningsmiljøer og sosial samhandling
    • Økt markedsinnsikt
    • Informasjon om hvordan du gjør forretninger i Canada, blant annet om IPR, avtaleinngåelse og juridiske strukturer.

    Deltageravgift

    30 000 kroner per selskap (overnatting, reiseutgifter og andre tilsvarende kostnader dekker selskapene selv).

     

     

    Ønsker du å snakke med en rådgiver? Kontakt oss: