• EN
  • Logg inn
  • Global Growth US and Mexico Energy

     Zbynek Burival/Unsplash
    Zbynek Burival/Unsplash

    Det enorme offshore/onshore markedet i USA og Mexico er stadig på jakt etter nye løsninger. Har bedriften din teknologi som er interessant for dette markedet? Meld deg på vårt "entry to market" program!

    English version: Global Growth US and Mexico

    Markedsmuligheter

    Mexicogolf-regionen er en av verdens største og mest diversifiserte innen energi. Det er høy aktivitet og konstant behov for nye teknologier som kan gjøre energiproduksjonen og tilhørende infrastruktur mer bærekraftig og effektiv.

    Gjennom de siste årene har vi bygget opp og gjennomført 8 "entry to market" programmer med hovedvekt på USA og Mexico. Derfor har vi et utstrakt nettverk hos offshore og onshore aktører. Markedet er enormt og det er mange problemer som ønskes løst, dette gir store muligheter for norske teknologiselskaper. PS! Programmet er svært populært og fylles raskt opp.

    Programoversikt

    • Mai – august 2019: Rekruttering
    • Høst 2019: Kickoff samling i Stavanger 28 august fra 09.00 – 13.00 (inkl lunsj). Adresse: Løkkeveien 111.
    • Oktober 2019: Første besøk i markedet (Houston/Mexico)
    • Februar/mars 2020: Andre besøk i markedet (Houston)
    • Mai/juni 2020: Tredje og siste besøk i markedet (Houston/Dallas/Oklahoma)

    Endelige datoer blir fastsatt når rekrutteringen er ferdig.

    Forretningsmuligheter

    Mulighetsområdet er spredt over et bredt spekter av segmenter:

    • Digitalisering
    • Ren teknologi
    • Fjernoperasjoner
    • Integrerte operasjoner
    • Undervannsteknologi
    • Seismisk tolkning
    • Forbedret oljeutvinning (EOR)
    • Reduksjon av avfallshåndtering

    Hvem bør delta?

    • Selskaper med relevant teknologi, løsninger eller produkter som passer innen offshore eller onshore operasjoner
    • Selskaper som søker etter R&D partnere i denne regionen
    • Selskaper som ser etter muligheter for å etablere seg i denne regionen, inkludert lokal produksjon, mulige partnere, agenter, etc.
    • Selskaper som ønsker å få verifisert sin Go-To-Market internasjonale strategi
    • Selskaper som er villige til å investere tid og ressurser i programmet for å følge opp identifiserte forretningsmuligheter

    Hva kan du forvente?

    • Bli eksponert for og forstå det amerikanske markedet og dets forretningskultur
    • Møte og nettverke med et antall relevante aktører i markedet
    • Forstå hva dette markedet ser etter og de forretningsmuligheter som foreligger
    • Samle informasjon og forståelse for å optimalisere Go-To-Market strategien

    Programmet inkluderer

    • Fire workshops
    • En kickoff samling i Norge hvor selskapene forberedes på deltakelse i programmet samt strategidiskusjon
    • Tre besøk i markedet i USA og Mexico hvor relevante møter og nettverkssamlinger med aktører blir arrangert.

    Mexico gjennomføres på grunnlag av interesse fra deltakerne, det er primært markedet i USA som er i fokus.

    Deltakeravgift

    Deltakeravgift er 70 000.- pr. selskap. Overnatting, reiseutgifter og andre tilsvarende kostnader dekker selskapene selv.

    Ønsker du å snakke med en rådgiver? Kontakt oss: