Global Growth Maritime Technology, Southern Africa

 Innovasjon Norge Sør-Afrika
Innovasjon Norge Sør-Afrika

Nytt program i Sør-Afrika fokuserer på den voksende maritime sektoren.

English version: Global Growth Maritime Technology, Southern Africa

Hvorfor velge sørlige Afrika som et nytt marked?

Å bygge den blå økonomien vil være avgjørende for at afrikanske land skal oppnå sine økonomiske vekstambisjoner de kommende årene. Både for å motta og eksportere råvarer trenger land på hele kontinentet effektive og innovative transport- og logistikksystemer.

Sør-Afrika har den mest avanserte økonomien i Afrika og som et resultat av en dedikert satsning for å videreutvikle den blå økonomien, finnes det konkrete forretningsmuligheter i maritim sektor. En solid ingeniørbase, samt velutviklede juridiske systemer og en sterk finansiell sektor gjør Sør-Afrika til en ideel inngangsport til andre muligheter i sørlige Afrika.

Det er konkrete forretningsmuligheter på tre områder: smarte og grønne havner, skipsbygging og reparasjon, og maritim trening.

Programmet Global Growth Maritime Industry, Southern Africa er for leverandører av løsninger innenfor de nevnte mulighetsområdene. Vi har utviklet dette for å støtte selskaper med en ambisjon og kapasitet til å delta i anbudsprosesser, samt å utforske andre muligheter i dette markedet.

Målet for programmet

  • Tilby markedsinnsikt og identifisere forretningsmuligheter
  • Eksponering mot det maritime økosystemet og den sør-afrikanske forretningskulturen
  • Tilby en platform for å nettverksbygging med relevante aktører
  • Samle markedskunnskap for å utvikle den beste inngangsstrategien til markedet

Hvorfor delta?

  • Selskapet ditt har relevante løsninger eller produkter som egner seg for de aktuelle mulighetsområdene
  • Du ser etter forretningspartnere/representanter i denne regionen
  • Din organisasjon ønsker forsterket tilstedeværelse i dette markedet og regionen
  • Din organisasjon ønsker å bygge og bekrefte den internasjonale strategien deres

Leveranser til deltakende selskaper

  • Introduksjon til konkrete forretningsmuligheter
  • Innsikt fra markedsaktører og analyse av markedsmuligheter
  • Netverksbygging og bedriftsbesøk hos relevante tjenestemenn/agenter/skipsverft og andre sentrale aktører
  • Mentor- og konsultenttjenester for å bistå med presentasjon av tjenester og produkter
  • Mentortjenester for å bruke den nye innsiktem til å formulere selskapets internasjonale «Go-to-Market» strategi.

Praktisk info

Åtte til ti norske selskaper vil bli valgt ut som deltakere i programmet. Programmets varighet er fra tredje kvartal 2018 til første kvartal 2019. Det blir minst to besøk til Cape Town og Durban (hvert besøk varer fem dager). Deltakeravgiften per ansatt i små og mellomstore bedrifter er 15 000 kroner. Reise og overnattingskostnader er ikke inkludert.

Ønsker du å snakke med en rådgiver? Kontakt oss