Hopp til hovedinnhold

Internasjonal markedsutvikling

Mennesker som gestikulerer i arbeidsmøte© Headway on Unsplash
Workshopen tilbys nå digitalt over fire samlinger.
Er bedriften din klar til å satse i nye markeder internasjonalt? Få hjelp til å finne ut om det vil lønne seg å satse, og hva som skal til for å lykkes. Denne strategiworkshopen hjelper deg å konkretisere bedriftens internasjonale forretningsmodell og plan for markedsintroduksjon.

Internasjonal vekst handler om å forstå behovene og forutsetningene til dine nye og potensielle kunder, og hvilke konkurrenter du må forholde deg til. Det handler om å forstå trender, reguleringer, handelsregler, forretningskultur og risikohåndtering.

Denne workshop-serien har oppstart hver måned. Finn arrangementene i listen under og meld din bedrifts interesse.

Praktisk

Workshopen-seriene består av fire digitale samlinger á 3-4 timer med oppstart en gang i måneden.

Alle bedrifter oppfordres til å stille med minimum to personer som har en sentral rolle i å bringe bedriften ut i verden.

Workshopen er gratis, men krever egeninnsats.

Hva du lærer

Gjennom samlingene lærer du metoder for å:​

  • kartlegge faktorer som kan påvirke din forretningsmodell i nytt marked
  • teste hvilke markeder som kan være aktuelle for din løsning​
  • utvikle din forretningsmodell, også i nye markeder ​
  • få en forståelse av dine kritiske suksessfaktorer for å lykkes internasjonalt
  • legge en plan for veien videre mot markedsintroduksjon​

Samlingene fasiliteres av våre internasjonaliseringsrådgivere. Eksperter fra vårt eksportsenter, merkevarerådgiverteam og kontorer over hele verden bidrar inn underveis.

Strukturen i workshopen er vekselsvis korte innlegg fra Innovasjon Norge og tid til selvstendig arbeid, under veiledning fra Innovasjon Norge både under og mellom samlingene.

Målgruppe

Målgruppe for workshopen er bedrifter som aktivt jobber med eller søker internasjonal vekst og markedsinngang i løpet av de neste seks til 12 månedene.

Kvalifisering

Etablerte bedrifter med eksisterende salg/omsetning som planlegger eller jobber med introduksjon i nye internasjonale markeder vil bli prioritert. Bedrifter som kan kategoriseres som "born globals" dvs. nyetablerte bedrifter som er klare til å skalere internasjonalt vil også bli vurdert.

Innovasjon Norge gjør en validering av bedriftene basert på kriteriene over. 4-6 bedrifter vil bli valgt ut til å delta per workshop.

Publisert :
Sist oppdatert :