Cronus Technology

Cronus Technology har utviklet en ny teknologi som gjenvinner tapt varmeenergi fra aluminiumproduksjon. Nå har den norske bedriften fått innpass i et av verdens største aluminiumsmarkeder – India.

Etter å ha fått god respons fra aluminiumprodusenter i Europa, Midtøsten og Kina, henvendte Cronus seg til Eksportsenteret i Innovasjon Norge fordi de ønsket å satse på det indiske markedet. Sammen med Innovasjon Norges kontor i New Delhi begynte arbeidet med å opprette kontakt med landets største aluminiumsprodusenter. Målet var å vekke interessen for Cronus’ teknologi.

Unik markedskunnskap

Innovasjon Norge la til rette for å møte flere potensielle kunder, samt identifisere de beste kandidatene for et videre samarbeid. Cronus reiste til India to ganger for å møte potensielle partnere og Innovasjon Norges representant var med på alle møtene.

– Vi er svært fornøyd med Innovasjon Norges hjelp. Nettverket deres i India har vært avgjørende for å opprette kontakt med nøkkelpersoner og -bedrifter, og de forstår både den indiske og norske forretningskulturen godt, forteller Veroslav Sedlak, gründer og partner i Cronus Technology.

– Vår kontaktperson i Innovasjon Norge var kunnskapsrik, målrettet, rask og presis, og Cronus er meget fornøyd med det arbeidet han har gjort, og fortsetter å gjøre, sier han.