• Løser pedagogiske utfordringer i utviklingsland

Bjørnar Valbø/Leap Learning

Leap Learning er et norsk edtech-selskap som skal løfte globale utdanningsområder. Undervisningsplattformen består av innovative, pedagogiske metoder og teknologier som gjør det enkelt å lære, helt uavhengig av hvem du er eller hvor du bor.

Leap Learning har over 300 pedagogiske apper som tar for seg temaer som logikk, leseferdigheter, tallforståelse, bærekraft, samfunnsansvar og entreprenørskap, kombinert med spill som gjennomføres i en innovativ klasseromsetting med ulike stasjoner.

Selskapet har fra januar 2019, etablert tre Leap Learning Labs in India. To for Norsk Hydro ASA i Kuppam og ett på National Academy i Alwar. Flere er på trappene.

– The Leap Learning Lab er en revolusjonerende og kostnadseffektivt plug-and-play-løsning som løser pedagogiske utfordringer over hele verden, blant annet i krisesituasjoner, flyktningleirer og i utviklingsland, sier gründer og daglig leder i selskapet, Marit Linnebo Olderheim.

Lovende forretningsmuligheter

Innovasjon Norge New Delhi har vært en viktig bidragsyter i arbeidet med å posisjonere Leap Learning i India, blant annet ved å indentifisere en lokal samarbeidspartner. Partneren har i dag en nøkkelrolle i markedsføringen av Leap Learnings tjenester og produkter, samt ansvar for å sette opp flere Leap Learning Labs for kunder i India.

– Innovasjon Norge har gitt oss en bedre forståelse av det indiske markedet, og de har lagt til rette for Erna Solbergs signering av en intensjonsavtale da hun var på besøk i India i januar 2019. De har også introdusert oss for potensielle kunder som har resulterte i flere lovende forretningsmuligheter, sier Linnebo Olderheim.

Brukes i 20 land

Leap Learning Lab er nå å finne i over 20 land over hele verden. Plattformen er tilgjengelig på engelsk, somalisk, fransk, portugisisk, norsk, swahili og spansk, med flere språk i produksjon.

– Teknologien, konseptet og metodene kan enkelt oversettes og tilpasses ulike områder, formål og språk, og passer til alle aldersgrupper. Vi er svært fornøyde med Innovasjon Norges bistand inn i dette viktige markedet, og er nå godt rustet for videre vekst i India, sier Linnebo Olderheim.