• EN
  • Logg inn
  • Milano Design Week

     Innovasjon Norge Milano
    Innovasjon Norge Milano

    Møbelbedrifter og designere fra Norge fikk stor oppmerksomhet under Milano Design Week med utstillingen «Norwegian Presence».

    Utstillingen besto av et «norsk» kvartal på 450 kvadratmeter midt i designdistriktet Tortona, med et fullspekket åpningsarrangement med statssekretær Marianne Hagen i spissen og ambassadør Margit Tveiten blant deltakerne.

    500 000 besøkende fra 190 land

    Design og arkitektur Norge (DOGA) tok initiativet til en felles norsk designsatsing i samarbeid med Norwegian Craft, Klubben og Innovasjon Norges kontor i Milano. Tilsammen fikk syv norske møbelprodusenter og 15 designere promotere sine produkter til et multinasjonalt publikum. Milano Design Week tiltrekker seg utstillere og distributører fra hele verden, og hadde 500 000 besøkende fra 190 land i 2018.

    – Fordelene med å samle de norske aktørene er mange. En rekke internasjonale magasiner har publisert artikler om utstillingen og mange av dem hadde den på sin topp 10-liste. I tillegg kunne de norske deltakerne nyte godt av en jevn strøm med publikum hver eneste dag, forteller leder av Milano-kontoret, Rolf H. Sørland.

    Gjentar suksessen i 2019

    En egen sjømatbar med norske lakseretter, utviklet i samarbeid med Norges Sjømatråd, bidro også til å løfte frem den norske merkevaren i Milano.

    – Prosjektet blir videreført i 2019, og er et flott eksempel på betydningen av et nært og godt samarbeid mellom de norske aktørene for å kunne lykkes på viktige, internasjonale arenaer, sier Sørland.

    Milano Design Week
    Milano