NordicNeuroLab

NordicNeuroLab utvikler og moderniserer produkter og løsninger for MR-fotografering. Innovasjon Norge Beijing har tilrettelagt for en rekke av selskapets aktiviteter i Kina de siste årene, blant annet produktregistreringer.

NordicNeuroLab AS (NNL) er et medtech-selskap fra Bergen med 32 ansatte og omtrent 47 millioner kroner i omsetning i 2017. I samarbeid med Beijing-kontoret har de bearbeidet det kinesiske markedet over tid, noe som har resultert i at bedriften nå har 35 universitetssykehus på kundelisten. Nylig fikk de også godkjent hardware-produktene sine og skal ekspandere virksomheten i nær fremtid.

Verdifulle kontakter

– Vårt mål er å tilby de mest avanserte verktøyene for nevro-bilder, samtidig som vi utvikler brukervennlige MRI-programmer som er enkle å implementere. Slik kan vi legge til rette for bedre pasientsikkerhet og raskere behandling, forklarer Thomas Lie Omdahl, CEO i NordicNeuroLab.

Bedriften har kontorer i tre land og distribuerer produkter og tjenester over hele verden.

– Samarbeidet med Innovasjon Norge har gjort det mulig for oss å nå inn på det kinesiske markedet og knytte verdifulle kontakter i helsesektoren der, sier han.