• Well Genetics

Dag Haugse

Well Genetics utvikler teknologi basert på syntetisk DNA som kan spore hvordan væsker oppfører seg i reservoarer. På sikt er målet at teknologien skal gjøre oljeproduksjon mer effektiv.

Well Genetics er et lite teknologiselskap hjemmehørende i Oslo. En stor andel av bedriftens potensielle kunder er å finne i den landbaserte olje- og gassindustrien i USA. For å komme i kontakt med aktører i det amerikanske markedet deltok Well Genetics på Innovasjon Norges Global Growth-program høsten 2017 og våren 2018. De har også deltatt på Fram, en tidligere versjon av Global Growth-programmet, samt mottatt etableringsstøtte i tidlig fase.

Vellykket pilot

Well Genetics har nå skrevet tre kontrakter med ledende oljeselskaper i USA som gjennomfører pilottesting av teknologien med stort hell.

– Vi er i gang med en prosess om å få støtte gjennom innovasjonskontrakt og vil sette i gang med fullt fokus på kommersialisering første halvår 2019. Innovasjon Norge har vært en viktig støttespiller for oss og bidratt i flere faser av teknologiutviklingen og kommersialiseringen, sier Dag Haugse, CEO og co-founder av Well Genetics.

Well Genetics