• EN
  • Logg inn
  • Hvordan kan idretten og næringslivet gjøre hverandre gode?

     Reuters/ Kim Kyung-Hoon
    Reuters/ Kim Kyung-Hoon

    Norge som idrettsnasjon har en unik posisjon internasjonalt. Som verdens beste vintersportsnasjon oppnår vi høy grad av anerkjennelse og oppmerksomhet, spesielt knyttet til store internasjonale arrangementer. Hvilke muligheter gir idretten norsk næringsliv? Kan norsk næringsliv finne gode samarbeidsmodeller og dra fordel av våre prestasjoner i idretten for å gripe nye markedsmuligheter?

    Del 1: Innlegg og synspunkter

    Hvordan kan idrett og næringsliv gjøre hverandre gode på internasjonale arenaer?

    Jarle Aambø fra Igloo Innovation i samtale med idrettspresident Berit Kjøll og administrerende direktør Håkon Haugli, Innovasjon Norge

    Hvordan kan samspillet mellom toppidrett og næring styrkes?

    Tore Øvrebø, Olympiatoppen

    Sponsorsamarbeid på nye måter

    Jarle Aambø i dialog med Erik Røste, Norges Skiforbund og Jan Ove Nystuen, Norges Fotballforbund

    Lahti Sport Ecosystem and internationalization

    Isto Vanhamäki Lahti Region Development LADEC Ltd, Finland

    Hvordan kan strategisk posisjonering ved hjelp av Norge som vintersportsnasjon styrke norsk næringslivs posisjon internasjonalt?

    Oscar Kipperberg og Christian Hedløv Engh, Innovasjon Norge

    Del 2 (fra ca. 1:44:00) Samtale-dialoger med næringslivsaktører

    Hvordan kan et nærmere samarbeid mellom idrett og næringsliv sørge for at vi opprettholder prestasjonene på idrettsarenaen og øker virksomhetenes konkurransekraft internasjonalt?

    • Igloo Innovation i samtale med Rottefella og Rollersafe
    • NCE Blue Legasea i samtale med Vesteraalens, Aker BioMarine og Norilia
    • Visit Norway i samtale med Visit Lillehammer, Para-VM Vinter 2021, Trondheim2025 og Uni i Nord
    • Norsk Industri i samtale med Flokk, Lundhs og BRAV

    Se webinaret her: