• EN
  • Logg inn
  • Bli god på nett

    Den lille tiden du har på markedsføring, hvordan skal du bruke den rett? Hva gjør du i dag som fungerer? Er bedriften din synlig, og tar dere i bruk de digitale verktøyene som finnes? Gjennom dette kurset får du inspirasjon, motivasjon og kunnskap til å komme videre i det digitale markedsføringsarbeidet.

    Hva lærer du?

    Kurset tar for seg tema som «Hvordan utnytte sosiale medier i markedsføringen», «Søkemotoroptimalisering» og «Hvordan skrive for nett, billedbruk og film». Underveis i kurset får du mange tips og triks, og lærer blant annet om ulike verktøy innen sosiale medier, annonseringsplattformer, hva som egentlig skjer i et Google-søk, om enkle og gratis Google-verktøy, hvordan du tar litt bedre bilder og hvordan du lager videosnutter ved hjelp av en mobiltelefon.

    Kurset er praktisk rettet, og det blir mange anledninger til å jobbe på eget nivå, med egen bedrift.

    I forkant av kurset, får du en digital helsesjekk, som gir en vurdering av deres nettsted, synlighet i Google og aktivitet i sosiale medier. Helsesjekken viser hvor din bedrift fremstår bra digitalt og hvor forbedringspotensial.

    Inkludert i kurset, får også hver bedrift 1 time individuell rådgivning med kursholder, hvor man jobber med selvvalgte tema. Rådgivningstimen bookes i etterkant av kurs.

    Hvordan foregår kursopplegget?

    Kurset gjennomføres over ett døgn – fra lunsj til lunsj, og er en kombinasjon av teori og praktiske oppgaver hvor du jobber med egen bedrift.

    I forkant av kurset får hver bedrift tilsendt en rapport fra den digitale helsesjekken, og i etterkant av kurset får hver bedrift en time individuell rådgivning i selvvalgt tema. 

    Hvert kurs ledes av to erfarne kursholdere fra firmaet Kreativ Industri. Kursholderne har bakgrunn fra markedsføring, journalistikk, reiseliv og forretningsutvikling.

    Hvem passer kurset for?

    Grunnkurset «Bli god på nett» passer for ledere, mellomledere eller markedsansvarlige i reiselivsbedrifter av alle størrelser.

    Dypere forhåndskunnskaper innen digital markedsføring er ikke nødvendig, men kurset vil også være nyttig for deltakere som er viderekomne brukere på nett og i sosiale medier.