• EN
  • Logg inn
  • Bli god på nett

     Getty Images
    Getty Images

    Er bedriften din godt synlig på nett, og benytter dere de digitale verktøyene som finnes? Bruker du tiden på markedsføring rett? Du kan ta både grunnkurs og påbyggingskurs innen dette.

    Hva lærer du?

    Grunnkurset "Bli god på nett" tar for seg sosiale medier i markedsføringen, søkemotoroptimalisering, tekster for nett, bildebruk og videosnutter. Du får mange tips og triks, og lærer om ulike verktøy. 

    I forkant av kurset tas en digital helsesjekk for å vurdere nettstedet deres, synligheten i Google og aktiviteten i sosiale medier. Helsesjekken viser hvordan dere fremstår digitalt og hva som er forbedringspotensialet.

    Påbyggingskurset "Bli god på nett 2.0" går i dybden på temaene fra grunnkurset. Fordypningskurset tar for seg den avanserte annonseringsplattformen til Facebook og Instagram (Facebook Business), søkemotormarkedsføring (søkeordsanalyse og Googles annonseringsplattform) og videoredigering ved hjelp av en mobiltelefon.

    Hvordan foregår kursopplegget?

    Begge kursene er en kombinasjon av teori og praktiske oppgaver, og deltakerne får i stor grad arbeide med egen bedrift.

    Grunnkurset gjennomføres over ett døgn, fra lunsj til lunsj, mens påbyggingskurset varer én dag.

    I forkant av grunnkurset får hver bedrift tilsendt en rapport fra den digitale helsesjekken, og i etterkant kan hver bedrift booke én time individuell rådgivning i selvvalgt tema.

    Kursene holdes av Kreativ Industri på vegne av Innovasjon Norge. Kursholderne har bakgrunn fra markedsføring, journalistikk, reiseliv og forretningutvikling.

    Hvem passer kurset for?

    Kursene passer for ledere, mellomledere eller markedsansvarlige i reiselivsbedrifter av alle størrelser.

    Dypere forhåndskunnskaper innen digital markedsføring er ikke nødvendig på grunnkurset, mens påbyggingskurset egner seg best for mer viderekomne brukere på nett og i sosiale medier.

    Tidspunkt

    Hele året, alle dager.