• EN
  • Logg inn
  • Reiseliv: Felles markedsføring gir økt synlighet i markedet

    Til tross økonomisk usikkerhet, er italienerne ikke villig til å gi slipp på det gode liv, og hovedferien prioriteres høyt. 80% av turene til de nordiske landene blir solgt i løpet av våren og sommeren.

    Norges styrke ligger uten tvil i naturbaserte opplevelser, og denne styrken, må vi fremme i våre markedsføringstiltak. Etterspørselen etter temabaserte reiser øker, i tråd med de yngre og mer aktive reisende. Dette er en ferieform med en viss eksklusivitet, og blir sett på som eksotisk for italienerne. Den italienske forbrukeren er pris og kvalitetsbevisst. Hele 76% av de italienske gjestene i Norge overnatter på hotell.

    Vi hjelper deg med profilering og markedsføring
    Vi fokuserer på profilering og markedsføring av Norge året rundt, men knyttet opp mot sommer- og vinter kampanjer. Aktivitetene i markedet gjøres i tett samarbeid med næringen i Norge og Italia, og skal ha en salgsutløsende profil, som sikrer varig vekst i besøkstallene og lønnsomhet for reiselivsbedriftene.

    Norgeskampanjen i Italia
    Markedsføring av dine produkter er viktig. Med økt bruk av internettaktiviteter i kampanjene, vil vi rette søkelyset mot dine produkter. Fjorårets kampanjer økte trafikken på visitnorway.it sterkt, og vi ønsker å fortsette den positive veksten.

    Bransjebearbeidelse
    For å forsterke og utnytte ytterligere synergier av arbeidet som gjøres i forbindelse med markedskampanjene, tilbyr vi bearbeidelse prosjektet i tett samarbeid med den lokale og norske næringen. De største turoperatørene i Italia deltar aktivt sammen med oss, og dette viser at de har interesse for å investere i din destinasjon.

    Utvikling av konkurransedyktige produkter for å styrke posisjon i markedet, sammen med målrettet produktutvikling, vil bidra til å opprettholde interessen på det italienske markedet.

    Møt viktige aktører i Italia
    Nordisk Workshop i Milano i oktober gir deg adgang til det italienske markedet gjennom direkte møter med italienske turoperatører, reisebyråer og viktige MICE-aktører.

    Deltakelse på den nordiske workshop bidrar til å vinne innpass hos nye bedrifter, samt pleie eksisterende kontakter.

    Delta på fagmesse i Italia
    Deltakelse på fagmessen, TTG-Incontri i Rimini, gir deg fotfeste i salgs- og distribusjonskanalene over hele Italia, med eksponering av ditt firma for mer enn 48.000 besøkende.

    Fagmesser er fremdeles en viktig kanal for å oppnå synlighet på det italienske markedet.
    Tilbudet omfatter enten aktivt deltagelse med fysisk tilstedeværelse på standen eller passiv deltagelse gjennom brosjyredistribusjon. 

    Selg vinteropplevelser uten ski
    Interesse for vinteropplevelser uten ski er økende i Italia, og det arktiske Norge virker tiltrekkende på italienerne. Satsingen på Norge som vinterdestinasjon (vinteropplevelser uten ski) med fokus på å etablere Norge som den ledende destinasjonen for å se nordlyset.

    Prosjektet skal medvirke til synlighet av mangfoldet av interessante, norske vinterprodukter uten ski som vi har i Norge.

    Bruk brosjyre på visitnorway.it
    Turister benytter fortsatt brosjyrer i valg av ferieform og planlegging av turen. Med din brosjyre på visitnorway.it, når du en stor og aktuell målgruppe. Med over 764 000 besøkende på visitnorway.it hvert år, kan du her effektivt tilby dine brosjyrer både i papirversjon og som E-katalog til potensielle kunder i det italienske markedet.

    Vi tilbyr effektiv distribusjon av din brosjyre til forbrukere og bransje kontakter. Det tilbys brosjyredistribusjon i både papirformat og/eller nedlasting som e-katalog.

    Nyttige lenker
    Visit Norway Insight