Reiseliv og turisme

Norge, en drømmedestinasjon.

Etter en periode med økonomisk usikkerhet er Frankrike «på oppadgående» og dette vises på reiselivstallene: flere franskmenn drar på ferie og husholdningene prioriterer i større grad feriebudsjettet foran andre utgifter.  Dette er gode nyheter for Norge – franskmennenes drømmedestinasjon.

Norge har et sterkt image i Frankrike, og vi oppleves som en destinasjon som respekterer miljøet og vektlegger bærekraft. Et sted der man finner roen gjennom naturbaserte aktiviteter og samtidig kan nyte kulturopplevelser i byene.

Sammen med våre kampanjepartnere skal vi sikre at Norge blir gjort synlig og ikke minst tilgjengelig på det franske markedet. Våre aktiviteter skal gjøre veien fra drøm til virkelighet kortere gjennom å legge til rette for enkelt å bestille en Norgesferie.

Tur-operatører og reisebyråer har en sterk posisjon i det franske markedet. Det er derfor viktig for oss å jobbe tett med de profesjonelle aktørene i markedet, for å sikre at Norge blir en foretrukket destinasjon å selge inn overfor feriesøkende kunder.

Bruken av internett, mobil og sosiale medier er høy i Frankrike. 79 % av franskmennene som reiste på ferie i 2017 planla reisen på internett, og denne trenden er økende. Vi vil derfor for 2019 legge enda større vekt på digitale markedsaktiviteter og bruk av sosiale medier.

Mer informasjon og spennende rapporter finner du på Visit Norways innsikts sider.

/
Flickr

INNOVASJON NORGE

Innovasjon Norge har kontor i:
Paris




Den norske ambassaden i Paris

Frankrike representerer et marked på over 67 millioner forbrukere, og er dermed EUs nest største marked i tillegg til å være verdens 7. største økonomi. Sterk satsing på industri, digitalisering, energi og miljø, og over 400 nærings- og kompetanseklynger gjør Frankrike til et attraktivt marked for norske bedrifter. Frankrike har også et svært aktivt gründermiljø og huser blant annet verdens største start-up campus. Frankrike er dessuten en naturlig inngangsport til store deler av Afrika med et betydelig tilleggsmarked.

Norge har et sterkt og positivt image i Frankrike – som et foregangsland for innovativ design, arkitektur og gastronomi der natur, miljø og bærekraft står sentralt. Dette er et godt utgangspunkt for norske aktører på markedet. Innovasjon Norge kan bidra med markedskartlegging, nettverk og partnersøk, eller bistå i møter og forhandlinger der språk og lokalkunnskap er viktig.