• EN
  • Logg inn
  • Eksport – våre prioriterte satsinger

     Pat Whelen, Unsplash.
    Pat Whelen, Unsplash.

    Innovasjon Norges nye eksportstrategi er en oppfølging av regjeringens handlingsplan for eksport, som ble lagt fram i høst.

    USA, Storbritannia, Tyskland og Singapore er fire markeder der Innovasjon Norge har folk på bakken i dag. Nå styrker vi vår tilstedeværelse der, fordi vi mener disse markedene er spesielt viktige for norsk næringsliv. De har store behov og gir dermed store muligheter, og etterspørselen stemmer godt med det norske bedrifter kan tilby.

    Det betyr imidlertid ikke at det bare er disse landene som er viktige markeder for norsk næringsliv. Innovasjon Norge vil være tilstede i 24 land globalt, og i flere viktige land, i  Asia, Afrika, Amerika og Europa, der vi bistår norske bedrifter med råd, kompetanse og nettverk.

    Innovasjon Norge endrer sitt uteapparat som en del av en prosess for å styrke den samlede eksportinnsatsen, gjennom å dreie vårt arbeid til å bli mer strategisk og målrettet. Vår organisering vil for fremtiden være mer fleksibel, slik at vi kan sette inn støtet der norsk næringsliv trenger oss mest.

    Ta gjerne en kikk på vår eksportstrategi her.

    Du kan lese regjeringens handlingsplan her.

    Nyhetsbrev om ulike tema framover

    De fire prioriterte markedene har vært tema for hvert sitt av de fire nyhetsbrevene om eksport som Innovasjon Norge har laget og sendt ut i 2020. Vi fortsetter neste år med flere tema, som spesielt store satsinger – de vi kaller High Potential Opportunities. Det blir egne utgaver om for eksempel batteriindustri eller hydrogen.