Prestisjefylt pris til Innovasjon Norge-logo

- Denne logoen symboliserer neste generasjon Innovasjon Norge. Vi tør å tenke nytt, større og vi tør å ha store drømmer på vegne av oss selv og norsk næringsliv, sier Kristin Welle-Strand, kommunikasjonsdirektør i Innovasjon Norge.
Innovasjon Norges nye profilprogram er utviklet av Bleed. Innovasjon Norge har også hatt sine egne designrådgivere med i prosjektet, og således hatt fagkompetanse både internt og eksternt.
- Vi gratulerer Innovasjon Norge med prisen. Vi gleder oss over en en flott anerkjennelse fra et internasjonalt fagmiljø, sier Kjell Reenskaug i Bleed. - Det er veldig spennende å være med på prosessen Innovasjon Norge er inne i for tiden, supplerer Dag Solhaug Laska, som har ledet arbeidet i Bleed.
Climb up!
Climb up! heter konseptet for logo og profilprogram. Det handler om å løfte både kunder og egen organisasjon. Logo symboliserer trappen som for alle bedrifter må forseres for å komme til toppen av egen utviklingskurve.
- Fargen er flaggrød, og gir en sterk symboleffekt både nasjonalt og internasjonalt. Den uttrykker entusiasme, energi og glede, sier Astrid Mathisen, ansvarlig for Innovasjon Norges profilprogram.
Logo og første del av profilprogrammet ble avdekket under Innovasjonstalen 2015. Ved talens start hadde Innovasjon Norge sin gamle grønne profil. Innen siste ord var sagt fra scenen hadde selskapets grafiske uttrykk blir endret, og deltakerne som kom ut fra Innovasjon Norges lokaler kunne se nye farger, nye skilt og nye nettsider – alt prydet med den nye logoen.
Innovasjon Norges grafiske profil er i kontinuerlig utvikling. Arbeidet pågår fremdeles, og vi vil se mer av konseptets bærende elementer i mer av det vi gjør fremover.