Trade Mission Grønn Maritim Hong Kong
Hvorfor delta?
- Introduksjon til konkrete kontrakts muligheter i det lokale maritime markedet.
- Anledning til å etablere relevante kontakter og bygge nettverk lokalt.
- Mulighet til å presentere deres løsninger for relevante verft, redere, myndigheter, terminaler og energiselskaper.
Hvem er dette for?
Markedsbesøket er åpent for norske maritime bedrifter. Spesielt relevante bedrifter er de som jobber med skipsdesign, optimalisering av alternative og hybride drivstoffsystemer, kraftforsyning, brenselceller, landstrøm, digitalisering og andre relevante teknologier.
Hvorfor Hong Kong?
- Hong Kong er en strategisk viktig region for norske bedrifter.
- Stor etterspørsel etter maritime produkter og tjenester.
- Vekstmuligheter for norske aktører gjennom sterke lokale partnerskap.
Programinnhold
Markedsbesøket vil inkludere følgende aktiviteter:
- En digital orientering om markedet før besøket.
- 3 dagers markedsbesøk i Hong Kong hvor dere vil møte relevante aktører.
- En ekstra dag med seminar og mottakelse ved ambassaden.
- Mulighet for deltakelse på Hong Kong Maritime Week.
- Oppfølging med vårt Mariteam i Kina og Norge
Markedsbesøket finner sted 13.–18. november 2025.
Hong Kong Maritime Week finner sted 16.-22. november 2025.
Det endelige programmet fastsettes når vi har en klar oversikt over deltakende bedrifter.
Praktisk informasjon
🗓 Dato: 13. november til 18. november 2025 (TBC)
📍 Sted: Hong Kong i Kina
⏳ Påmeldingsfrist: 12. oktober 2025
💰 Pris: 30 000 NOK per bedrift - 15 000 NOK for SMB`er
Prisen inkluderer lokal transport, lokale kostnader og Innovasjon Norges administrasjonsgebyr. Flybilletter og hotellkostnader er ikke inkludert.
Dette får du i tillegg
Når du deltar på en Trade Mission, får du en unik mulighet til å profilere din bedrift på BusinessNorway.com – Norges internasjonale portal for å koble utenlandske selskaper med norske tilbydere.
Som deltager på en Trade Mission oppretter du en firmaside på BusinessNorway.com, der selskapet presenteres gjennom en engelsk profilartikkel. I tillegg til en egen «solution»-side, der bedriften kan fremheve utvalgte løsninger. Dette gir raskere tilgang til potensielle kunder, partnere og investorer, samtidig som du øker din digitale synlighet i viktige markeder.