Mange folk i skisporet og et telt med klær og utstyr
© Illustrasjon fremstilt ved hjelp av AI, laget av Simon Karlsson

Målgruppe


Bedrifter som allerede er etablert på det svenske markedet
Bedrifter som ønsker å etablere seg i Sverige

Hvorfor Sverige?
Nærliggende marked med dobbelt så mange innbyggere som Norge
Høy andel friluftsinteresserte forbrukere gir sterk etterspørsel etter holdbare kvalitetsprodukter for outdoor

Bransje/Sektor:
Design og ferdigvarer – spesielt innen sport og friluftsliv
Relevante produkter og tjenester:


Sport- og friluftsutstyr for utendørsbruk


Hva får dere?

  • To halvdagers opplæring for ansatte som jobber med digital markedsføring
  • Skreddersydd analyse + 2-timers workshop om hvordan AI skaper nedleggelse og øker salg
  • Produkttesting hos Täby konstsnöspår utenfor Stockholm. Täby IS Skidor (skiklubb) sender ut informasjon til sine 450 medlemmer.
  • Eksklusiv coaching fra Ulf Morten Aune, Norges Skiforbund.
  • Den norske kirke er med og byr på vafler og kaffe – en hyggelig møteplass for nettverksbygging!
  • Alewalds sender ut informasjon til sine 110 000 kundeklubbmedlemmer og lager attraktivt butikktilbud med deres produkter.
  • Butikk- og kjedebesøk for å bygge nettverk og få innsikt i det svenske markedet – Alewalds er en av kjedene vi besøker, øvrige velges etter deres ønsker.


Program


14. januar kl. 09:00–09:30 – Kick-off (digital)
21. januar kl. 08:30–11:30 – AI-utdanning del 1 (digital)
28. januar kl. 08:30–11:30 – AI-utdanning del 2 (digital)
01. februar kl. 10:00–14:00 – ”Birky Sweden 2026” (fysisk)
02. februar kl. 09:00–TBD – Stockholm (fysisk)
03. februar–31. mars 2026 – 2-timers skreddersydd workshop Ai (digital)

Praktisk informasjon

📅 Dato: 14. januar 2026-31.mars 2026
📍 Sted: Sverige
⏳ Påmeldingsfrist: 11 desember 2025
💰 Pris: 20 000 NOK fakturers i SEK (Reisekostnader kommer i tillegg)

Kvalifisering til deltakelse
For å kvalifisere til deltakelse, må bedriften anerkjenne og oppfylle Innovasjon Norges krav til ansvarlig næringsliv/ ESG (Environment, Social, Governance). Deltakere skal utøve sin virksomhet i tråd med FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter og OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper. Dette inkluderer at virksomheten har en ansvarlig forretningsdrift, respekt for menneskerettighetene, anstendige arbeidsforhold, ivaretakelse av miljøhensyn og forebygging av korrupsjon. Deltakere må gjennomføre egne aktsomhetsvurderinger (risikovurderinger) for å unngå skade og håndtere potensiell risiko gjennom egnede internkontrollsystemer og retningslinjer. Dersom det blir avdekket alvorlige forhold i strid med dette, kan Innovasjon Norge avslutte avtaleforholdet med umiddelbar virkning.

Dette får du i tillegg

Når du deltar på en Trade Mission, får du en unik mulighet til å profilere din bedrift på BusinessNorway.com – Norges internasjonale portal for å koble utenlandske selskaper med norske tilbydere.

Som deltager på en Trade Mission oppretter du en firmaside på BusinessNorway.com, der selskapet presenteres gjennom en engelsk profilartikkel. I tillegg til en egen «solution»-side, der bedriften kan fremheve utvalgte løsninger. Dette gir raskere tilgang til potensielle kunder, partnere og investorer, samtidig som du øker din digitale synlighet i viktige markeder.


Kontakt

Cecilia Harvig

Arrangører

 Täby Konstsnöspår
Alewalds
BUSINESS NORWAY
NORGES SKIFORBUND
SJØMANNSKIRKEN - NORSK KIRKE I UTLANDET
Swedish Frames AB
TÄBY IS SKIDKLUBB