Hopp til hovedinnhold

Reiselivskurs: Skap synlighet

Person som sitter på fjelltopp og ser på bilde hen har tatt av utsikten med mobilen© Getty Images
Mange norske reiselivsbedrifter ligger langt fremme og har gjort nødvendige teknologiske tiltak for å nyttiggjøre seg den digitale utviklingen. De fleste har imidlertid nytte av oppdatering og inspirasjon innen et fagfelt som stadig endres, for å kunne nå kundene på en bedre måte.

Innovasjon Norge tilbyr derfor både grunnkurs og videregående kurs innen nyttige emner om feltet.

Hva lærer du?

  • Grunnkurset tar for seg:
  • Strategi for digitale kanaler og sosiale medier
  • Sosiale medier og valg av kanaler
  • De to store- Facebook og Instagram
  • Det gode innholdet
  • Nettsidens betydning
  • Film til folket og til algoritmene
  • Relasjonsmarkedsføring
  • Meta-universet
  • Giganten Google
  • Digital storytelling
  • Verktøy for bilder og film

Hvordan er kursopplegget?

Begge kursene er en kombinasjon av teori og praktiske oppgaver, og deltakerne får i stor grad arbeide med egen bedrift.
Kursene gjennomføres over ett døgn, fra lunsj til lunsj. Begge kan holdes både fysisk og digitalt.

I forkant av grunnkurset får hver bedrift tilsendt en rapport fra den digitale helsesjekken, og i etterkant kan hver bedrift booke én time individuell rådgivning i selvvalgt tema.

Kursene holdes av Kreativ Industri på vegne av Innovasjon Norge. Kursholderne har bakgrunn fra markedsføring, journalistikk, reiseliv og forretningsutvikling.

Programmet inneholder to kurs: nivå 1 og nivå 2.

Hvem passer kurset for?

Kursene passer for ledere, mellomledere eller markedsansvarlige i reiselivsbedrifter av alle størrelser. Dypere forhåndskunnskaper innen digital markedsføring er ikke nødvendig på grunnkurset, mens påbyggingskurset egner seg best for mer viderekomne brukere på nett og i sosiale medier.

Tidspunkt

Hele året, midtukedager.

Publisert :
Sist oppdatert :