Hopp til innhold
  • EN
  • Logg inn
  • Skap synlighet

    Person som sitter på fjelltopp og ser på bilde hen har tatt av utsikten med mobilen
    Getty Images

    Mange norske reiselivsbedrifter ligger langt fremme og har gjort nødvendige teknologiske tiltak for å nyttiggjøre seg den digitale utviklingen. De fleste har imidlertid nytte av oppdatering og inspirasjon innen et fagfelt som stadig endres, for å kunne nå kundene på en bedre måte.

    Innovasjon Norge tilbyr derfor både grunnkurs og videregående kurs innen nyttige emner om feltet.

    Hva lærer du?

    • Grunnkurset tar for seg:
    • Strategi for digitale kanaler og sosiale medier
    • Sosiale medier og valg av kanaler
    • De to store- Facebook og Instagram
    • Det gode innholdet
    • Nettsidens betydning
    • Film til folket og til algoritmene
    • Relasjonsmarkedsføring
    • Meta-universet
    • Giganten Google
    • Digital storytelling
    • Verktøy for bilder og film

    Hvordan er kursopplegget?

    Begge kursene er en kombinasjon av teori og praktiske oppgaver, og deltakerne får i stor grad arbeide med egen bedrift.
    Kursene gjennomføres over ett døgn, fra lunsj til lunsj. Begge kan holdes både fysisk og digitalt.

    I forkant av grunnkurset får hver bedrift tilsendt en rapport fra den digitale helsesjekken, og i etterkant kan hver bedrift booke én time individuell rådgivning i selvvalgt tema.

    Kursene holdes av Kreativ Industri på vegne av Innovasjon Norge. Kursholderne har bakgrunn fra markedsføring, journalistikk, reiseliv og forretningsutvikling.

    Programmet inneholder to kurs: nivå 1 og nivå 2.

    Hvem passer kurset for?

    Kursene passer for ledere, mellomledere eller markedsansvarlige i reiselivsbedrifter av alle størrelser. Dypere forhåndskunnskaper innen digital markedsføring er ikke nødvendig på grunnkurset, mens påbyggingskurset egner seg best for mer viderekomne brukere på nett og i sosiale medier.

    Tidspunkt

    Hele året, midtukedager.