Business Norway

Innovasjon Norge drifter flere digitale plattformer rettet mot et internasjonalt publikum, som en del av arbeidet med å øke norsk eksport, blant annet The Explorer, Norway Events og Invinor. Det er disse som nå samles under ett navn: Business Norway.
– Vi samler ressursene våre og sørger for at vi snakker med én stemme internasjonalt, sier leder for Innovasjon Norges markedsavdeling, Helene Friis.
Introduksjonen av Business Norway skjer gradvis i løpet av 2022 og 2023, i konteksten av Innovasjon Norges eksisterende arbeid for eksportfremme, inkludert programmene for «high potential opportunities».
– Business Norway vil fungere på samme måte som Visit Norway: et enkelt og forståelig merkenavn som internasjonale målgrupper kan forholde seg til. Driften av plattformen vil inngå som et nytt virkemiddel i det eksisterende oppdraget vi har med å fremme norsk eksport, sier Friis.
Business Norway vil lanseres som et merkenavn på de eksisterende digitale plattformene til Innovasjon Norge, før innhold gradvis flyttes over til et eget nettsted. I tillegg kommer dedikerte kanaler på sosiale medier, primært LinkedIn.
– Dette er viktige ressurser for alle i «Team Norway» som jobber med å posisjonere Norge og norsk næringsliv i hele verden. Det gjelder ikke bare Innovasjon Norges utekontorer, men også ambassader, klynger og andre aktører, sier Friis.
Mer informasjon om Business Norway kommer i andre halvdel av 2022.