Opplevelseskurset

Hvem passer kurset for?
Ledere eller mellomledere i små og mellomstore reiselivsbedrifter.
Hva lærer du?
- En grunnleggende innføring i opplevelsesøkonomien
- En grunnleggende innføring i bærekraftig reiselivsutvikling
- Hvilke drivkrefter som påvirker etterspørselen etter opplevelser
Opplevelseskurset har et innovasjons- og næringsutviklingsperspektiv, og en praktisk tilnærming. Du lærer om ti praktiske verktøy for å utvikle helhetlige, meningsfylte og bærekraftige opplevelser i egen bedrift. Kursene bruker eksempler fra norsk reiseliv.
Påbyggingskurset "Konsept"
Det kan også tilbys byggingskurset "Konsept", et kurs/workshop for bedrifter som har deltatt på Opplevelseskurset tidligere, og som vil spisse produktet sitt ytterligere. Dette er et viktig neste steg for å optimalisere mulighetene for å lykkes i et stadig mer bevisst marked.
Bedriftene blir utfordret til å jobbe med "Konsept", fordi dette er utfordrende og tar gode ideer ut i livet og gjør teori om til praksis.
Det er opp til deltagerne selv hvilken del av bedriften sin de ønsker å jobbe med når de deltar på denne workshopen. Det vil bli foretatt en kartlegging i forkant av hver samling, for å optimalisere dette for begge parter. Påbyggingskurset varer én dag.
Gjennomføring
Innovasjon Norge tilbyr Opplevelseskursene i samarbeid med Høve Støtt.
Varighet
Opplevelseskurset arrangeres over tre dager. Først fra lunsj til lunsj, deretter en oppfølgingsdag 14 dager etter første samling.
Påbyggingskurset "Konsept" varer én dag.
Kursene er en kombinasjon av forelesninger, øvelser og arbeid med egen bedrift. Hvert kurs ledes av to eksperter som er håndplukket til hvert kurs.
Tidspunkt
Hele året, alle dager.