• EN
  • Logg inn
  • Entrepreneurial Marketing New York (EMNY)

     Todd Quackenbush
    Todd Quackenbush

    Har din oppstartbedrift hentet inn nok kapital fra salg eller investorer til å kunne skalere og satse på nye markeder? Da bør du bli med til New York og lære hvordan du får fart på skaleringen.

    Hva tilbyr vi?

    I løpet av programmet lærer du hvordan du bør måle, fokusere og strukturere salgs- og markedsføringsinnsatsen i selskapet for å skalere. Gjennom felles seminarer og individuell oppfølging får du innsikt i metoder, egenskaper, verktøy og den innstillingen som kreves for at selskapet ditt kan vokse og konkurrere globalt. Du får også teste deg i møte med potensielle investorer, kunder og samarbeidspartnere, og får eksperthjelp fra noen av USAs fremste rådgivere innen markedsføring og salg.

     

    • Max Thomas er rådgiver for oppstart- og vekstbedrifter på markedsinntreden og ekspansjon, inkludert forretningsmodeller, markedsføringsstrategi, digital analyse og forretningsutvikling. Max har bygget opp flere selskaper og har førstehåndskunnskap om flere bransjer som farmasi/bioteknologi, eiendom, konsumentprodukter og fintech. Private
      Max Thomas er rådgiver for oppstart- og vekstbedrifter på markedsinntreden og ekspansjon, inkludert forretningsmodeller, markedsføringsstrategi, digital analyse og forretningsutvikling. Max har bygget opp flere selskaper og har førstehåndskunnskap om flere bransjer som farmasi/bioteknologi, eiendom, konsumentprodukter og fintech.Private
    • Jen van der Meer er grunnlegger og administrerende direktør i Reason Street, der hun hjelper selskaper og investorer med å finne riktige forretningsmodeller. Som tidligere Wall Street-analytiker og økonom har hun en datadrevet og kreativ tilnærming. Jen har også startet opp selskaper innenfor design, social data og health tech.  Gen Nishino
      Jen van der Meer er grunnlegger og administrerende direktør i Reason Street, der hun hjelper selskaper og investorer med å finne riktige forretningsmodeller. Som tidligere Wall Street-analytiker og økonom har hun en datadrevet og kreativ tilnærming. Jen har også startet opp selskaper innenfor design, social data og health tech. Gen Nishino
    • George Blair Schriber er en merkevarestrateg med en karriere innen advertising, integrert markedsføring, digitalt design, bokutgivelse og journalistikk. Han er en talentfull høyre/venstre-tenker som brenner for å utforme merkevareideer. Fra egen konsulentvirksomhet har han kunder som Accenture, Facebook, Yale, Princeton og Innovasjon Norge. Private
      George Blair Schriber er en merkevarestrateg med en karriere innen advertising, integrert markedsføring, digitalt design, bokutgivelse og journalistikk. Han er en talentfull høyre/venstre-tenker som brenner for å utforme merkevareideer. Fra egen konsulentvirksomhet har han kunder som Accenture, Facebook, Yale, Princeton og Innovasjon Norge.Private



    Målet med programmet er å gjøre deg og bedriften din rigget for vekst, og du skal sitte igjen med konkrete og relevante mål for bedriften. Programmet er etterfulgt av månedlige videokonferanser som følger opp selskapets utvikling i seks måneder.

    Hvem kan delta?

    Entrepreneurial Marketing i New York er et intensivt kompetanseprogram for oppstartbedrifter som har fått aksept i markedet, hentet inn nok kapital, og er klare for å satse og vokse i nye markeder.

    Når er neste EMNY?

    EMNY gjennomføres i New York to ganger i året, på våren og på høsten.

    Nå ser vi etter deltakere til programmet for høsten 2020. Datoer vil annonseres snarlig.

     

     

    Hva koster det?

    Deltakeravgiften er på 10 000 kroner per person. Dette dekker: 

    • En todagers kick-off i Oslo ca. én måned før programstart.  Forberedelser til New York
    • 2 x 5 dager med seminarer, workshops, mentormøter og aktiviteter i New York
    • Seks måneder oppfølging gjennom videosamtaler individuelt og i gruppe

    Reise, opphold, forsikringer og måltider under oppholdet er ikke inkludert, og må dekkes av deltakerne.

    Hva forventer vi av deg?

    • Selskapet har et skalerbart konsept
    • Selskapet kan dokumentere en stabil/gjentagende etterspørsel (product/market-fit)
    • Selskapet er i en vekstfase og ønsker å vokse internasjonalt
    • Selskapet har sikret finansiering for de nærmeste 6-12 månedene
    • Du kan representere og ta avgjørelser på vegne av selskapet
    • Du er motivert for å tenke nytt og ønsker å forbedre måten dere jobber på
    • Mye av programmet er knyttet til samarbeid med andre deltakerne, så det er viktig at du kan delta på samtlige programaktiviteter

    Hva får du ut av det?

    Dette programmet gir deg nye perspektiver, utfordrer din markedsmodell og skjerper både deg og din virksomhet. Det er det beste programmet jeg har deltatt på!

    Edgeir Vårdal Aksnes, CEO og medgründer i Tibber

    Det er et topp program hvis du vurderer global lansering. Det er hardt arbeid, men det var verdt hver time med sent kveldsarbeid.

    Marianne Haugland Hindsgaul, CEO og medgründer i Bubbly Group

    Når vi ser tilbake om fem år, tror jeg at læringen fra programmet vil skille seg ut som noe av det viktigste for utviklingen vår.

    Alexander Gjendem Gjørven, COO i Retyre