Se og bli sett med Business Norway

Lurer du på hvor neste mulighet ligger for bedriften din? Med portalen Business Norway får du full oversikt over de internasjonale eventene du bør få med deg – sammen med oss.
To personer som snakker sammen på forretningsmesse
Team Norway var synlig tilstede på WindEurope Annual Event 2025 i København. Her er statssekretær Astrid Bergmål fra Energidepartementet i samtale med CEO i Aker Solutions, Kjetel Digre.
© Lasse Buchhop / Business Norway

Hvor skal jeg ta bedriften min nå? Hva er det som rører seg i bransjen og i andre markeder? Hva er det neste store?

Det er spørsmål mange bedrifter stiller seg - for å følge med på hva som skjer innenfor feltet ditt, kan være avgjørende for å vokse.

Meet Team Norway
Du finner kalenderen til Business Norway her på våre sider.

Hjelper bedrifter med "FOMO"

- Mange bedrifter har litt "FOMO" - fear of missing out. Da er Business Norways kalender veldig nyttig! Her kan du få full oversikt over de internasjonale eventene du bør få med deg  sammen med oss, sier Eva Camerer, Innovasjon Norges direktør for eksport og Invest In Norway.

«Å reise ut for å vise seg frem alene kan være krevende. Når vi samler kreftene i den norske paviljongen, får selskapene posisjonert seg på en helt annen måte enn de ville klart på egenhånd.»

— Eva Camerer, eksportdirektør i Innovasjon Norge

Business Norway er Norges offisielle portal for innovative og bærekraftige norske løsninger, og det er vi som står bak nettstedet. Portalen skal styrke internasjonal kjennskap til norsk næringsliv, og fungerer også som en oversikt over internasjonale business eventer der Norge deltar med egen paviljong.

- I tillegg til å få en arena til å vise deg fram, sammen med andre norske bedrifter, blir du oppdatert og bygger verdifullt nettverk.

Visste du at du kan søke om tilskudd til å delta på messer? Les mer om ordningen Eksportfremstøt.

Portrett av Eva Camerer
Eva Camerer er eksportdirektør i Innovasjon Norge.
© Astrid Waller

Innovativ pasientplattform ut i verden

Selskapet EG CheckWare har deltatt på samtlige av våre helsepaviljonger, og har etablert seg i både Storbritannia og Sverige.

«Gjennom å delta på internasjonale messer har vi knyttet nye, gode kontakter hos både potensielle kunder, partnere og andre relevante stakeholdere i det markedet vi skal inn i.»

— Kim Mugaas, salgsdirektør i EG CheckWare

Teknologiselskapet har utviklet en programvare der pasienter rapporterer helsetilstanden sin over nett, noe som i sin tur kan brukes til å forbedre behandlingstilbudet. Selv rapporteringsløsningen er nå i bruk i alle helseregioner i Norge, og selskapet er i sterk vekst med internasjonale ambisjoner.

Kvinne ser på skjerm
Med drahjelp fra oss har EG CheckWares løsning nådd langt flere.
© EG CheckWare

Stor effekt i å stå samlet

Mugaas peker på at det er utfordrende å tiltrekke seg et større publikum når du besøker en messe alene, særlig som en ny, mindre og til dels ukjent aktør.

– Drahjelpen i å stå samlet under merkevaren "NORWAY", sammen medmarkedsføringen og nettverket til Innovasjon Norge, bidrar til langt flere besøkende på standen. Du får også flere «riktige» besøkende, poengterer Mugaas.

I tillegg er det kostnadsbesparende å dra sammen, påpeker han.

– Det er også verdifullt å være synlig på Business Norway-portalen, noe som er helt gratis.

Portrett av Kim Mugaas
Kim Mugaas, salgsdirektør i EG CheckWare.
© EG CheckWare

Flytter helsekompetanse fra ringperm til sky

Også helseselskapet Dossier presenteres på Business Norway, og har deltatt på flere messer sammen med oss - nærmere bestemt helsekonferansen DMEA i Berlin.

- Erfaringene våre har vært veldig gode. Deltakelsen har gitt oss både digital og fysisk synlighet, og legitimitet i møte med internasjonale kunder og partnere. Vi har også satt stor pris på muligheten til å bygge nettverk og dele erfaringer med andre norske og nordiske selskaper, sier Ingrid Ellingsen, managing director Nordics i Dossier.

«Samarbeidet med Innovasjon Norge åpner dører, og det å stå sammen under merkevaren Norge gjør at vi blir tatt mer seriøst internasjonalt.»

— Ingrid Ellingsen, managing director Nordics i Dossier.

Dossier tilbyr en skybasert plattform som hjelper helseorganisasjoner med å administrere og spore ansattes kompetanse - informasjon som ofte er spredt i ringpermer og excelark. Dette bidrar igjen til å sikre at helsepersonell opprettholder nødvendige ferdigheter for å levere høy kvalitet på pasientomsorgen.

Løsningen deres møter et stort internasjonalt behov, og Dossier har de siste årene ekspandert til en rekke land.

Portrett av Ingrid Ellingsen
Ingrid Ellingsen, managing director Nordics i Dossier.
© Dossier

Gjør norsk næringsliv synlig i verden.

Business Norway viser i dag fram over 500 norske løsninger og investeringsmuligheter, og løfter fram nasjonale eksportsatsinger. Business Norway gir også bedriftene synlighet gjennom deres digitale internasjonale markedsføring.

- Kort sagt gjør vi det enklere for utenlandske bedrifter å finne produkter, tjenester eller potensielle samarbeidspartnere fra Norge. Slik skal vi skape enda flere norske eksportsuksesser, understreker Camerer.