Er du gründer og lurer på hvordan du skal utvikle en lønnsom bedrift? Har du ambisjoner om vekst? På kurset Fra idé til marked får du tips til hvordan du kan ta idéen din ett steg videre.
Er du mellom 18 og 25 år og ønsker å starte egen virksomhet? Har du lyst til å lære hvordan du utvikler en idé og dine lederegenskaper? Da bør du delta på Emax.
I dette digitale minikurset gir vi en introduksjon til hvordan du kan forstå, evaluere og utvikle nye og forbedrede forretningsmodeller. Start i dag!
Innovasjon Norge tilbyr flere globale akseleratorprogram som skal hjelpe oppstart- og vekstbedrifter å konkurrere og vokse i et internasjonalt marked.
Arbeider din bedrift med nye innovasjonsprosjekter, og har du behov for verktøy som kan hjelpe bedriften med innovasjon og forretningsutvikling? Vi tilbyr innovasjonsverksted, der du og din bedrift får innsikt i praktiske hjelpemidler for å bli mer effektiv i innovasjonsarbeidet.
Har bedriften din behov for økt kompetanse på digitalisering og/eller avansert produksjon? Våre ledende klyngemiljøer deler sin kompetanse for å gi bedrifter et bedre grunnlag for utvikling og fornyelse.
Innovasjon Norge tilbyr flere globale akseleratorprogram som skal hjelpe oppstart- og vekstbedrifter å konkurrere og vokse i et internasjonalt marked.
Innovasjon Norge tilbyr hvert år mange eksportprogram for grupper av bedrifter. Hensikten er å bidra til at etablerte bedrifter lykkes med salg i internasjonale markeder.
Norske bedrifter må forberede seg på at det kommer nye krav både fra myndigheter og markedet i løpet av få år. Omlegging til sirkulære forretningsmodeller vil kunne styrke bedriftenes konkurranseevne og omdømme. Vi deler eksempler til inspirasjon.
Hvordan skaper man gode kundeopplevelser, salg og vekst ved hjelp av digital markedsføring, digitale verktøy og smarte arbeidsmetoder? Alle bedrifter bør rigge seg for en digital hverdag og skape strategier og prosesser for å gjøre dette mulig.
I samarbeid med Vestland Fylkeskommune har vi utviklet en serie minikurs og en verktøykasse for deg som skal jobbe med omstilling i praksis. Siden dette tilbys digitalt, vil det også være tilgjengelig for bedrifter i resten av landet.
Innovasjon Norge tilbyr flere globale akseleratorprogram som skal hjelpe oppstart- og vekstbedrifter å konkurrere og vokse i et internasjonalt marked.
Innovasjon Norge tilbyr hvert år mange eksportprogram for grupper av bedrifter. Hensikten er å bidra til at etablerte bedrifter lykkes med salg i internasjonale markeder.
En introduksjon til hva det vil si å satse internasjonalt. Vi går gjennom på hva du må tenke på før du velger marked, hvilke risikoer du må ta høyde for og hvilke tjenester Innovasjon Norge kan tilby som hjelp på veien.
I dette digitale minikurset gir vi en introduksjon til hvordan du kan forstå, evaluere og utvikle nye og forbedrede forretningsmodeller. Start i dag!
Dette digitale kurset gir en steg-for-steg-prosess til bedrifter som vurderer nye eksportmarkeder. Du får verktøy som hjelper deg å kartlegge og teste markeder, og gi deg innsikt i å skape raskere vekst med lavere risiko.
Innovasjon Norge tilbyr bedrifter som vokser og ekspanderer internasjonalt en strategiworkshop der formålet er at bedriften skal konkretisere sin internasjonale forretningsmodell og plan for markedsintroduksjon.
Dette digitale kurset gir deg innsikt, verktøy og eksempler på hvordan immaterielle verdier (Intellectual Property) kan bidra til å redusere risiko og opprettholde dine konkurransefortrinn i nye markeder.
Eksportsenteret har rådgivere som kan komme til din bedrift for å holde kurs i temaer knyttet til eksport. Vi tilpasser kurset til de utfordringene din bedrift har.
Vi hjelper deg med enkeltemner innen eksportregler og internasjonal handel, og gir deg nyttige verktøy for en tryggere eksport.
Fundraising for startups er programmet for deg som har et selskap helt i startfasen, men ambisjoner om å vokse og satse i nye markeder. Lær hvordan du henter penger fra investorer, når ut til flere kunder og utvikler en vekststrategi for ditt selskap.
Vi har flere kurs og workshop for bedrifter innen havnæringen, som kan være starten på en prosess for å jobbe med egen merkevare og strategisk posisjon. Du får også innsikt i hvordan dere kan bygge på og få gevinst fra verdier i nasjonal merkevare.